Senaste nytt

Ryanair nu punktligare än SAS

henrik l

Medlem
se första posten igen:)

Tack!Som vanligt är man halvblind och läser inte ordentligt:rolleyes:

Intressant att se att SAS ligger på samma nivå som BA i antalet flighter. Men det är ju inte så underligt om man flyger inrikespax kors och tvärs i Sverige och Norge, då plockar det på. Någon som vet hur många flighter per månad dom stora Asiatiska och Amerikanska bolagen har?
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Via den här länken, kan man se hur statistiken ser ut på de mest trafikerade linjerna. Sök för bolag och när det kommer upp, så klickar du rating. Här finns en del godis för flygstatistiknördar:)

Men en del av er känner säkert till detta redan:)
 

erc

Medlem
Statistik är som sagt bara statistik.

Men - för att göra punktlighetsjämförelser mellan flygbolag borde ju grupperingen vara point-to-point-operatörer vs hub-and-spoke-operatörer. Osäker på om benämningarna är korrekta, men jag tror ni förstår vad jag menar. Att Ryanair är punktliga så länge vädret inte spökar är inte det minsta imponerande. De saknar ju egentligen andra orsaker till förseningar.

Definitionen punktlighet skulle också kunna betyda att avgång och ankomst sker på utsatt tid. I Ryanairs fall ankommer de ju snudd på uteslutande långt tidigare. Att de har tidtabeller anpassade för att uppnå hög punktlighet är ju inte helt otänkbart. :)
 

ulagun

Medlem
Vem som är inne på Businessclass.se har överhuvudtaget intresse av Ryan air?
Finns det någon medlem som flyger med dem?
 
Aha, allright. Jag trodde att Finnair flög mycket, men det verkar som de inte gör det.

Finnair är ett regionalt flygbolag snart... Typ alla inrikes avgångar i Finland flygs av flyBe så inte mer längre på AY siffror.

PS: Sorry min negativ attityd mot AY. :rolleyes:
 
Last edited:

Mr.C

Medlem
Man kanske bör lägga till att SK och DY (inte för att jag bryr mig så mycket) kanske har med vinter-och med det kalla flygplatser i omnejd.)
Förstår våriga Ryan som flyger på tid mellan en liten flygplats i skottland och frankrike när SK/DY har avisningsproblem i skandinavien. Att låta det vara utanför problematiken är ju ett problem. Det slipper som som oftaskt på Brittiska Öarna

BTW inlägg #1 hoppas jag kommer kunna hjälpa till.
 
Toppen