Senaste nytt

Run for EBG

toer00

Medlem
Nää, men den var inte biljetterad, om man bokar dessa biljetter via GDS systemen, ej på nättet, så gäller att man har 72 timmar på sig att biljettera annars autocanceleras biljetten. I mitt fall då jag jobbat med IT inom resebranschen så har jag access till ett GDS system hemifrån... ;)
Så jag bokar och när det är dags att biljettera, då får jag slanta upp
 
M

Monkey_Class

Guest
Eller så bokar du som du vill flyga, map tid, leg och klass och så köper du ett EBG här på forumet. Det kryllar av EB"D"här.
:)
 

toer00

Medlem
Har nu räknat att resorna borde slå så här : LAX/SFO ger 14 025 miles dvs 14 025 EB poäng, UA SFO-NYC ger 200 % vilket innebär 2 574 miles (poäng) extra dvs 16 599 poäng, avrundas till 16 600 o_O totalt. Nästa resa till MIA med LX ger 11 583. Dvs jag har nu rest in 28 182 poäng plus att jag har 9 850 dvs. det torde bli 36 300 poäng inräknat med Skidresan till INN nu i mars så blir det 37 300, dvs 7 700 Poäng saknas. Så sikta på EBG och få EBS ?? Om int enågon har något bra förslag hur man på ett lättförtjät sätt får tag i 7 700 poäng?
 
En oversigt:
Kod:
Strækning  Distance  Faktor  Point


STO-INN  -  -  500

INN-STO  -  -  500


STO-ZRH  908  1x  1000

ZRH-LAX  5938  1x  6000

SFO-NYC  2574  2x  5200

NYC-FRA  3859  1x  3900



STO-ZRH  908  1x  1000

ZRH-MIA  4884  1x  4900

MIA-MUC  5007  1x  5100

MUC-STO  801  1x  900


 

Total:  29000

Tidligere indtjente point   9850


I alt:  38.850
 

Flightdoc

Medlem
Jag har svårt att se att UA P skulle mappas till någon bokningsklass på LH som ger 200%. I bästa fall 100%

Flög under julen CPH-OGG (Maui) med United P (en Dr Miles deal). Väl medveten om "risken" med code share valde jag retur SFO-FRA med Lufthansa för jag ville flyga A380 . Döm om min förvåning då UA P blev LH D, alltså 200% till Eurobonus, på denna leg.
Var det ren tur eller har någon annan noterat att UA P blir LH D?
 
Toppen