Senaste nytt

Router på resan

Dr. Miles

Expert
Jag har en "Wifi-router", en Huawei E5776s-32, funkar finfint, köpt via Aliexpress (viktigt med ändelsen för att få stöd för så många frekvensband som möjligt). Det finns säkert nyare modeller som är bättre idag.
Att köra med telefonen som hotspot är lurigt, en del av operatörerna i USA tar ju extra betalt för att man ska få lyxen att dela ut sin anslutning (styrs via operatörsprofilen som laddas ner automatiskt på en iphone)
Ja, även Three i Hong Kong har spärr på Tethering.
 

Ubbe

Medlem
Som det sagts tidigare - det är en väldigt ovanlig funktion och jag misstänker att du behöver prylar för 5-10kkr för att kunna göra något sådant. Det är absolut inget som konsumentprodukter kan normalt sett.
Funktionen har funnits i många år :) Billigt dessutom. Asus WL-330N3G som jag skrev om i post 12 har denna funktionen tillsammans med många andra. Nu är det dock sällan jag behöver funktionen då jag inte bor på hotell som inte har free wifi.
 

Moco

Medlem
Lite off topic.

Om någon behöver USB modem för mobilt bredband, så säljer Kjell & Co ett sådant för 49,90 SEK per st och det är ej operatörlåst. (jag har provat själv)
När jag köpte det i förra veckan hade de många i deras butik på Stockholm Centralstation.

Visa bifogad bild 48949
Tre USB-modem med Sim-kort från 3 > Startpaket | Kjell.com

@Dr. Miles Vet vi med säkerhet att denna funkar med andra simkort än Tre? Inte för att det är någon större kostnad, men ändå. Jag läser lite olika reviews om det.
 

Moco

Medlem
Jag använder Telias Mobiltbredband SIM kort på detta USB modem och har också använt China Unicom HKs Sim kort.
Båda fungerade och fungerar. :)

Kan jag trycka in ett 4G-sim i denna, även om hastigheten inte överskrider 3G. Men kommer det att fungera ändå, upp till 3G?
 

tomle

Medlem
För er som bor i närheten av Västerås så kan jag tipsa om att ICA Maxi Stormarknad Hälla säljer Huawei E5377s-32 för endast 299kr! Olåst dessutom. De hade tre stycken kvar igår efter att jag köpt en (inga i skåpet, bad dem att kolla på lagret och då hittade han fyra stycken).
 

Dr. Miles

Expert
Toppen