Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

Sir Lemon

Medlem
Låter konstigt med endast ett besök per dag, när jag kört mina MAN-ARN-MAN resor med 3 timmar på Arlanda har det aldrig varit problem att först besöka Pontus och äta, sen gå till SAS loungen för att jobba och sen gå tillbaks till Pontus, dock är ju detta över ett år sedan....
Det är en annan sak, eftersom Pontus då förmodligen räknar det som ett besök, dvs du checkar in, äter, lämnar sedan en stund och återkommer.
 

FilipJ

Medlem
Får mig att tänka på när vi mer eller mindre fyllde de första 13-14 raderna på rundturen Arlanda - Prag - Arlanda den 23 oktober 2013. Legendarisk resa. Den gången hölls priserna nere trots högt bokningstryck.

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
https://www.businessclass.se/forum/attachments/7-jpg.20847/
7-jpg.20847
Omg, vilket gäng :D läste början av den tråden, men kan inte se vad kampenjen innehöll. Någon som minns och kan återge?
 

Xilan

Medlem
Omg, vilket gäng :D läste början av den tråden, men kan inte se vad kampenjen innehöll. Någon som minns och kan återge?
Man fick 45 000 statuspoäng, dvs kvalificerade sig till EBG, om man flög två ToR i SAS Plus inom Europa. ToR till Prag från Arlanda gick på ca 1800:-. Själv gjorde jag redan två dagar i rad.

SAS Plus var nylanserat tror jag om jag minns rätt. EuroBonus Diamond lanserades kort efter denna kampanj, så alla som fått 45 000 poäng extra hade nu motsvarade avstånd kvar till Diamond som de hade till Guld innan.
 

NotRyan

Medlem

apknug

Medlem
Får mig att tänka på när vi mer eller mindre fyllde de första 13-14 raderna på rundturen Arlanda - Prag - Arlanda den 23 oktober 2013. Legendarisk resa. Den gången hölls priserna nere trots högt bokningstryck.

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
https://www.businessclass.se/forum/attachments/7-jpg.20847/
7-jpg.20847
Ett gäng slagna hjältar, gissar att det är returresan, en på första raden ser tom nerslagen ut....
 
Kära BC:are,

För drygt ett år sedan kunde jag inte i mina vildaste fantasier föreställa mig att jag skulle sitta i den här sitsen igen, räknandes på hur många flyg som man rent mänskligt man kan trycka in på en dag.

Men just när man börjat trappa ner på poängsamlandet och ser ljuset i tunneln, en väg ut ur hela poängträsket, så snärjer Rickard marionetten och vips så sitter man med tänd nattlampa vid excelarket igen.

Jag tvekade först, grubblade, slog några gånger på SAS sökmotor... Jag frågade såväl flickvännen som min mor, därefter beslöt mig för att inte fråga fler med tanke på reaktionerna jag fick.

Ska du verkligen göra det här? Det är mitt i en pandemi! Du bor ju inte ens i Sverige längre! Räcker det inte med guld?

Men så kom jag att tänka på @Berglund och hans mastodontresor intra-Europa, och då tänkte jag tyst för mig själv "Kör, bara kör."

Summa summarum, tanken är alltså att flyga Ronneby-Stockholm-Visby tur och retur åtminstone 10 gånger!

@TheTravelGuy @ClausLimhamn när börjar vi??
MAAAGISKT! :)
Jag är mycket nära på att trycka hem Stockholm - Skellefteå - Göteborg!
Hur många legs får du till per dag med Ronneby/Visby rutten?! :)
 

Skogi

Medlem
MAAAGISKT! :)
Jag är mycket nära på att trycka hem Stockholm - Skellefteå - Göteborg!
Hur många legs får du till per dag med Ronneby/Visby rutten?! :)
8 per dag! Jobbar dock på att trycka in någon ytterligare :)

Förvånansvärt mycket fritid ändå, blir en del tid som kommer att spenderas i loungen på Arlanda.

Allt på 3 dagar. Hur många kan man få in på Stockholm - Skellefteå- Göteborg?
 
8 per dag! Jobbar dock på att trycka in någon ytterligare :)

Förvånansvärt mycket fritid ändå, blir en del tid som kommer att spenderas i loungen på Arlanda.

Allt på 3 dagar. Hur många kan man få in på Stockholm - Skellefteå- Göteborg?
Landade som bäst på 7 tror jag utan övernattning dvs.
 
Toppen