Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

Xilan

Medlem
Risken är att vi pressar upp priserna på ARN-VBY, mer eller mindre 100% beläggning där 95% är BC medlemmar som jagar Gold eller Diamond ;).

Får mig att tänka på när vi mer eller mindre fyllde de första 13-14 raderna på rundturen Arlanda - Prag - Arlanda den 23 oktober 2013. Legendarisk resa. Den gången hölls priserna nere trots högt bokningstryck.

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
https://www.businessclass.se/forum/attachments/7-jpg.20847/
7-jpg.20847
 

Sir Lemon

Medlem
Min period slutar 31 April i år och således kommer flygningarna att äga rum första veckan i maj, innan Kristi himmelsfärd. Tillgången på platser ser bra ut, när jag bokade så fanns det inga säten reserverade på flygen till/från Ronneby, och endast någon enstaka på flygen till Visby.

Sen så var det ju priset... Om jag sa 10.405 kr, skulle du tro mig? Jag reser förvisso mestadels som ungdom, dock är ungefär 30% av resorna är bokade som vuxen då man tydligen kunde spara 20 kr per bokning vissa dagar. :)

Sedan har jag ett ess i rockärmen som kommer att pressa priset ytterligare, vet dock inte om jag känner mig redo för att avslöja det riktigt ännu. ;)

Dock kommer det att tillkomma vissa övriga kostnader, men min totala budget ligger på 10k för hela kalaset.
Ta med ditt Platinum bara och njut lite på Pontus. Dock bara möjligt en gång/dag, men går ju att alternera med SAS Gold Lounge om den normaliserat sin service.
 

Davvelavve

Medlem
Hade mött upp i Visby om inte min period var från juli... Dessutom hade min sambo förmodligen gått i taket.
Men lycka till, tvivlar inte en sekund på att du inte skulle klara det!
 

trekker

Medlem
Är det en gång per dag även med två olika boarding pass?
Låter konstigt med endast ett besök per dag, när jag kört mina MAN-ARN-MAN resor med 3 timmar på Arlanda har det aldrig varit problem att först besöka Pontus och äta, sen gå till SAS loungen för att jobba och sen gå tillbaks till Pontus, dock är ju detta över ett år sedan....
 

Sir Lemon

Medlem
Är det en gång per dag även med två olika boarding pass?
Formellt är det så. Jag vet att det varit möjligt att använda Espresso House på GOT för en del personer och senare samma dag Pontus på ARN, men enligt reglerna har Amex då rätt att ta ut full avgift på det andra besöket i efterhand.
 
Toppen