Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Skogi, 13 Mars 2021.

1. Är snubben i NY keps någon icke BC:are som blev stöddig på resan eller o_O ser ut som att han har fått en ordentlig blomma runt ena ögat :eek::D:D

Skogi, John Rosenbaum och Sir Lemon gillar detta.
  2. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på den! Vill juh!!!!!!

Skogi och John Rosenbaum gillar detta.
  3. Sennah27

Sennah27 Medlem

Helt underbar tråd! Får flashbacks till min - i sammanhanget oerhört blygsamma - segment run för lite drygt 10 år sedan som gjorde att jag för första gången fick EBG.

Testade att fråga flygvärdinnan när vi landat i Östersund (eller om det var Sundsvall eller Umeå, minnet sviker) om det var ok att lämna datorväskan och pocketboken vid sätet, eftersom jag ändå skulle åka med tillbaka, och jag trodde mig spara 30 sekunder vid security om jag slapp hålla på med väskan.

Hon trodde att jag skojade. Hennes min när jag glatt hälsade "hej igen" 15-20 minuter senare vid ombordstigning... :D

Kommer ihåg att vid en flygplats (återigen, någon av de ovan nämnda troligtvis) hade de redan stängt security när jag kom springandes runt hörnet. Men det löste sig som tur var...

Underbara minnen som du väcker @Skogi - keep up the good work!!! Och tack för att du har med bilder, det dämpar rese-abstinensen!

Tobbe.O, stopover, Johan Gott och 5 andra gillar detta.
  4. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Onsdag!

Jag trodde inte att det kunde bli galnare, jag trodde inte att det skulle gå att toppa gårdagens händelser. Oj oj oj, vad jag hade fel! :)

Upp klockan 04:30 för att hugga fakiren 05:01 i riktning Obbola. Det susar i huvudet efter gårdagens flygningar och jag märker ganska snabbt att jag är rätt så illa däven. Trots hunger och sömnbrist så anländer jag till Umeå Airport med humöret uppe. Besättningen, som vid det här lagret är väl bekanta med mitt utseende, önskade mig glatt godmorgon. :)

Umeå-Stockholm
    SK027 A320
    06:10 - 07:15
    7/18 Segment

Strax efter take-off börjar jag känna av gårdagens konsekvenser på riktigt. Yrseln och illamåendet kommer som ett brev på posten. Ganska snabbt inser jag att denna flygningen enbart kommer att handla om överlevnad. Det är då till min stora förvåning som en av flygvärdinnorna dyker upp vid min plats med en frukostbox.

- Hej! Du flyger ju med oss så ofta, vill du ha lite frukost?
    - Ja, jo tack gärna!

Resten av kabinen kollar på mig som om jag precis blivit helgonförklarad. Med ett ansiktsuttryck snarlikt följande BC-smiley ":eek:". Dem måste ju trott att man var Pandion, eller värre! Plötsligt försvinner all yrsel och kvar står jag med en ljuvlig frukostbox. Aldrig förr har jag varit så glad över en torr bulle och två skivor ost.

Jag vinkar adjö till besättningen och tackar för den fina servicen, helt omedveten om att våra vägar snart skall korsas igen!!

Stockholm-Luleå
    SK1004 A320
    08:15 - 09:30
    8/18 Segment

Jag blippar mitt boardingkort och påbörjar således dagens andra resa som denna gången bär av mot Luleå (ping @stopover!!).

I dörren till flygplanet möts jag av, ja.. SAMMA BESÄTTNING!! Detta skulle alltså bli den femte gången som jag åkt med dem på två dagar! Ena dagen till Kiruna, andra till Umeå och nu till Luleå!! Jag vågar knappt titta dem i ögonen, men när dem får syn på mig utbrister dem "Där är han ju vår lille flygare, ska du med oss till Luleå också???", och jag som tyckte 4 gånger var pinsamt!!

Vid landning förbereder jag mig för ett riktigt maratonlopp genom ankomsthallen och säkerhetskontrollen för att inte fastna i Luleå. Jag säger "vi syns strax" till crew och sätter språng mot terminalen. Döm om min förvåning när jag kommer rätt ut på airside! Vad som skulle bli ett intensivt störtlopp blev istället en toalettpaus och rundvandring av flygplatsen.

Luleå-Stockholm
    SK005 A320
    10:00 - 11:20
    9/18 Segment (1/2 avklarat!!)

Samma besättning på 6 flygningar i sträck, ingen kommer någonsin att tro på det här, tänker jag. Vid ombordstigning blir jag erbjuden, och detta är knappt så att jag själv tror på det nu i efterhand, en uppgradering till Plus!!!! Vid det här lagret börjar jag slentrianmässigt nypa mig själv i armen. Vad är det som händer?? Serveringsvagnen går på högvarv, purser kommer fram och sätter sig bredvid mig för en pratstund, tydligen har dem aldrig haft någon som har åkt med dem 6 gånger på raken tidigare (ganska förståeligt ändå). För några sekunder så kände jag mig som självaste Rickard Gustafsson, vilken service!

Besättningen, om ni mot all förmodan skulle läsa detta, tack för allt!

Bifogade filer:

Mr Planning, 011430121, Tobbe.O och 62 andra gillar detta.
  5. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltså nu börjar vi ju snacka recognition som liknar något! Det här är kul att följa, keep it up!

Skogi, jerixon och Jane Insane gillar detta.
  6. Roseleaf

Roseleaf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj oj oj, Obbola-bussen skojar man inte bort. Var det trevligt på Mimer?

Skogi, El0 och Sir Lemon gillar detta.
  7. ilon

ilon Medlem

@Skogi tack för rapporteringen, väldigt roligt att läsa, om än inte lika roligt som det måste varit att uppleva det!

Heja heja, bara hälften kvar!

Skogi och Sir Lemon gillar detta.
  8. ilon

ilon Medlem

Som pepp inför nästa besök på LLA bjuder jag på detta lilla guldkorn:
    20191112_Exported__7359.jpg

micsjo, M@GNÜS, Jane Insane och 7 andra gillar detta.
  9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt fanatiskt upplägg och berättelse, underbar läsning. Själv har jag kört Hong Kong - Manilla, tillbaka med vändande flight vid två tillfällen. Åkte business och flygvärdinnorna såg något förvånade ut när jag dök upp igen.

Skogi, stopover, majer och 1 annan gillar detta.
  10. Tamas

Tamas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man blir avundsjuk och önskar att bli 25 igen och bara göra hur man vill. Riktigt rolig läsning, heja heja!

Skogi gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!