Senaste nytt

Rome FCO har öppnat en Star Alliance Lounge

Andree_16

Medlem
En av de bättre Star Alliance loungerna jag besökt, käkade frukost där och skulle likställa det vid en hotellfrukost. Bra stekt bacon, äggröra, rösti, yoghurt och olika tillbehör samt amerikanska pannkakor serverade på olika sätt. Barista med normalt sortiment, drack flat white samt dubbel espresso.

Något som förvirrade mig rejält dock är att loungen ligger i gränslandet mellan två terminaler (tror det är 3 & 4), mitt flyg gick från terminal 4 och loungen ligger i terminal 3. Men i praktiken var det 2 min gångväg mellan loungen och min gate. Oavsett vilket är det lätt att gå mellan de olika terminalerna när man kommit igenom security.
 
Bjöd morsan +vän på en tur och retur till Rom med SAS Plus när de hade 30% off på poängresor. Är det korrekt att de kan använda loungen vid hemresan? De flyger från terminal 1 men det är inte så långt bort ser det ut som?
 

Plus

Medlem
Bjöd morsan +vän på en tur och retur till Rom med SAS Plus när de hade 30% off på poängresor. Är det korrekt att de kan använda loungen vid hemresan? De flyger från terminal 1 men det är inte så långt bort ser det ut som?

Om du reser i Plus kan loungen användas ja.
T1 och T3 sitter ihop på airside. Loungen är lite dold men ligger en trappa upp, efter Alitalias lounge.
 
Någon som vet om denne är öppen nu? Covid osv.
Enligt *A:s app är den stängd.

5c5bd5ae95b5ebb98e44c3caad582e0c.jpg
 
Toppen