Senaste nytt

Rome FCO har öppnat en Star Alliance Lounge

Brandten

Medlem
Ser riktigt bra ut! Kommer evt (kollade igår och då var det inte pga loungen) passera FCO på fredag, lördag eller söndag och nu fick jag ju ännu en anledning att boka just via FCO.
 

fcx

Medlem
Det där måste vara non-schengen, för Schengen är ingen rolig upplevelse.

Måste dock erkänna att jag inte flugit Oneworld från FCO och hade inte ens anat att BA hade en lounge där. En snabb koll visar att det är 19 Oneworldfligher därifrån, varav 8 är BA. Det är ju underlag nog för en lounge.
 

fcx

Medlem
Både och, såvitt jag vet är Casa Alitalia numera deras enda lounger på FCO.


Är det den här som du haft nöjet att besöka? numera stängd.
Alitalia Borromini lounge Rom FCO Terminal 1 Gate D | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Mycket möjligt. Var där senast i mars, och det där ser bekant ut. Det fanns soppa och kex att äta till middag, ungefär som ARN T4, fast sämre. Sen stod det en italiensk tanta mitt i loungen och hällde upp surt vin mitt i loungen för den som ville ha, annars fick man nöja sig med vatten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kangru

Medlem
Sökte men hittade inte att det finns någon review av denna lounge. Hinner inte skriva en full review men kort sagt kan man säga att det är en väldigt bra lounge med en för EBG mått mätt mycket bra utbud av mat och dryck. Kök som lagar ny mat kontinuerligt, pizza, pasta, antipasti, soppor mm. En bar med en bartender som servar dels drinkar och vin/öl. Gott om plats och mycket personal som håller rent och ser till att allt är tip-top. Mycket positivt förvånad. En liten bild på en antipasti omgång bifogas.
 

Attachments

  • IMG_3639.jpg
    IMG_3639.jpg
    91,9 KB · Visningar: 488

FFlash

Medlem
Nu när jag laser här så tror jag att jag faktiskt gjorde ett inlägg om loungen häromdagen då jag besökte denna lounge nyss. Kanske jag skrev i fel tråd. Hur som helst, loungen var fräsch och ny, riktig god mat och dryck som du skriver, positivt förvånad, håller med!
 
Toppen