Som PR grej tror jag det skulle vara riktigt smart att göra nått liknande kasinon har, om inte annat för att knyta an ungdomar. Flygbolag är alldeles för mycket gubbe-som-ska-på-affärer idag. Ligger helt i tiden att skapa något nytt (eller kopiera...) Det finns ett otroligt intresse i flyg, märkte jag förra året om inte annat
SAS kan starta en fristående sida där man reggar sitt EB nummer för att vara med (får man fler kunder till EB, som inte är medlem idag) och samtidigt får man bara medlemmar som vill vara med och tävla. Bara fantasin sätter stopp på olika tävlingar man hade kunnat anordna...
- Landskamper Sverige-Danmark-Norge.
- Topplistor av olika slag som redan nämnts.
- Man får en profilsida där alla SAS plan finns med, kan man räkna planen man flugit och var man suttit. och allt annat som rör SAS.
- Olika kampanjer likt det
@Henrico nämner med kort sluttid som dyker upp något random.
- Sammankoppla instagram och väljt ut månadens bild.
Finns väl miljoner grejer att göra, priser behöver heller inte vara något extremt, en t/r europa i Go är inte fy skam och kan inte kosta SAS många kronor. Och sen kanske något månadspris t/r Business USA/Asien...
Edit...
Kunde inte riktigt släppa det här..
- Bli kompis med Tradera/Ebay och sälja flygbiljetter för 1 kr på utvalda destinationer.
- Låt folk rösta och utse månadens galnaste outfit ombord ett flygplan.
- Går ju att fixa rätt billiga priser som säkert många skulle uppskatta. Förutom mindre vinster som kan betalas ut i poäng, loungebiljetter, SAS prylar kan man exempelvis ha olika rundturer (piloterna, kabinpersonal, markpersonal osv...)
- Följa olika människor på SAS och göra reportage från deras vardag/ låta dom anställda sköta en telefon och använda instagram likt det dom gjorde på Landvetter där man byter efter 1v eller liknande.
- Utifrån sin profil och hur mycket man reser får man olika galna tävlingar som ska slutföras under året, där SAS kan gå ihop med sina partners och hitta på något kul.
Det gäller att sälja in SAS som det roliga flygbolaget, inte ett gammalt tråkigt statligt bolag som blöder pengar. Förutom att sälja billiga ungdomsbiljetter tror jag faktiskt man hade kunnat få in många på att anordna något liknande.