Senaste nytt

Rolig toalettdetalj på LOTs Embraer 175

maba

Medlem
Flög förra veckan med LOT och deras Embraer 175 från Warszawa till Stockholm. Under ett toalettbesök upptäckte jag en rolig detalj som jag nog inte lagt märke till på något annat flyg, men jag kan ha fel. Toaletten var nämligen utrustad med ett luftreglage till höger om toastolen dvs till vänster om man sitter ner på nämnda stol. Kan säkert vara jättebra för någon, men vet inte riktigt vem :confused:

toa 1.jpg

toa 2.jpg
 

erhel

Medlem
Hehe, det var lite lustigt. Är det någon som har noterat om det är så på andra bolags Embraer, eller om det bara är LOTs?
 

Pho

Medlem
Har ett svagt minne av att jag sett det även på andra bolag... Sällan jag använder toan på kortare flygningar, men nu blir man väl tvungen att kolla.
 

Dr. Miles

Expert
Jag misstänker att det är med kombination av ont om plats och aerodynamik att göra.
Ventilation vill man ofta placera där det ger maximal cirkulation. Så mitt råd är inte rikta rumpan mot den där fläkten. :)
 

Palazzi

Medlem
Luftreglage!? Det ni ser är en sk. "Polsk Bidé".... Man lutar sig bara framåt och sedan sätter vattenjeten (ja, de kör högtryck i Polen) igång automatiskt :rolleyes:
 
Toppen