Senaste nytt

*rodna* Radisson Friends & Family...

henrik l

Medlem
Har tittat på lite på villkoren och det stämmer det som skrivs ovan. Vad man ska vara medveten om är att man inte får några poäng heller:( På dyrare hotell är det en bra deal, men har kollat lite "billigare" hotell och då är det mera tveksamt.

FEATURES:
-Please note - employee name and work location will be required at time of check-in.
-Discounted rate for family & friends of Carlson employees globally
-Guest will be charged equivalent of 80 USD
-Please note that currency exchange rates are subject to change

INSTRUCTIONS:
No points/miles awarded

1 night minimum stay required.
-A maximum of 3 rooms per person may be booked at this rate
-Rate intended for leisure travel only
-Guest will be responsible for room rates, applicable taxes and surcharges, in addition to any other charges that they incur
-Rate is for room only. If room type booked includes amenities (such as breakfast) those amenities will be included with the Family & Friends rate
-Rate subject to availability and change
Available for bookings made from Jun 23 2010
 
Beroende på hotellkedja så varierar det hur man gör dessa Friends and Family bokningar. Hos vissa måste man mejla in en förfrågan till sin kompis/vän och där informera vilket hotell man jobbar på. I vissa fall kan man bara boka via intranätet vilket (i normala) fall bara anställda har tillgång till. I detta fall verkar det som att man kan lägga in denna bokningskod manuellt...eller?
 

mry

Medlem
Har man Gold Elite och ska boka weekend kan man ju använda koderna så man får typ 50% rabatt, det kan ju vara värt att tänka på...
 

agehall

Medlem
Provade just att boka en CARLSONF-stay. Då kom det upp en popup som bad mig notera namn (och hotell) på den anställde som gett mig koden, då detta skulle krävas vid incheckning. Det har jag inte sett tidigare. Någon som vet om det fortfarande är riskfritt att använda denna kod eller har ett namn på någon anställd på ett hotell?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen