Senaste nytt

Risker med att kombinera awardnätter och betalda nätter i samma bokning

agehall

Medlem
Intressant - det har jag aldrig hört talas om tidigare. Det kan ju komma till användning då och då.
 

Tostarp

Medlem
Glömde säga att sista gången jag använde detta var på Hilton Innsbruck och Hilton Berlin i Februari i år (sportlovet). Dock var detta bokat i Juni 2014.
 

BAS

Medlem
Om du inte vet så ger Hilton 50% på rum nummer två om du är familj.
Det är för övrigt inte bara Hilton som har denna 50% på andra rummet policy. Eftersom jag har tre barn är det ofta svårt är hitta familjerum för alla. Två rum blir dyrt, så jag brukar mejla hotellen och fråga om de har någon lösning, och jag har då blivit erbjuden detta ett antal gånger.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Delayed

Medlem
OBS 1: Försök inte fuska med att tex lägga polarna i det extra rummet. De hotell jag varit på har ALLTID kollat upp att det verkligen har varit våra egna barn. Misstänker att man får på huvudet ordentligt i annat fall..
Hur kollar de det med säkerhet? Räcker rimlig ålder och rätt namn eller kräver de födelseattest eller något liknande?
 

Tostarp

Medlem
Oftast kollar dom pass/Schengen-id på barnen när vi checkar in, men o andra sidan har vi alltid checkat in tillsammans

Om man tänker i förlängningen så kan jag nog bara se problem om typ jag själv först hade checkat in och sagt att 'barnen kommer senare'...
 

Flying P

Medlem
Hur kollar de det med säkerhet? Räcker rimlig ålder och rätt namn eller kräver de födelseattest eller något liknande?
Med säkerhet går kanske inte men sunt förnuft kan nog avgöra huruvida det är ens barn eller en polare.
Scenario 1: personerna i rum ett är kvinna+man ca 37 år gamla. Personerna i rum två är pojke+flicka ca 10 år gamla -> kanske mamma, pappa och barn.
Scenario 2: personenerna i rum ett är kvinna+man ca 37 år gamla. Personerna i rum två är kvinna+man ca 37 år gamla -> antagligen är de inte varandras barn. ;)
 
Toppen