Senaste nytt

Risk för strejk inom Lufthansa Group

Fick också cancelerat min flight Arlanda till München vidare till Sydafrika imorgon. Lyckades själv få tag i en SWISS First idag istället. Har därför hoppat mellan olika flighter senaste timmarna för att hinna med Swiss flighten.

Lite stressad och dåligt med tid för att hinna sätta mig in i vad jag behöver göra med LH biljetten, för den måste jag väl avboka eller? Det är D klass med ett ben uppgraderat till F för pengar.

Jättetacksam om någon har lite snabb info.
 
Last edited:

Vixit

Medlem
Fick också cancelerat min flight Arlanda till München vidare till Sydafrika imorgon.

Lite stressad och dåligt med tid för att hinna sätta mig in i vad jag behöver göra med LH biljetten, för den måste jag väl avboka eller? Det är D klass med ett ben uppgraderat till F för pengar.

Jättetacksam om någon har lite snabb info.

Lite trixigt kanske då MUC-JNB är Operated by South African och de strejkar ju inte... Kontaktade du LH för att få ett förslag på annan anslutning till MUC?

D-klass borde du få tillbaka pengarna på, däremot kanske LH skulle påstå att pengarna från uppgraderingen får du inte tillbaka om du inte bad dem om annan rutt till MUC och självmant valde att släppa JNB-segmentet fastän det planet fortfarande flyger.

Edit: korrigerar mig själv
If you wish to cancel your journey via lufthansa.com, please note that the amount you have already paid for upgrades can only be refunded if the fare conditions of the underlying ticket permit a refund.
 
Last edited:
Personalen i F loungen i Zürich fick inte röra dessa bokningar. Dom försökte. Försökte sen ringa själv. Svenska numret stängt. Fick ett nummer till Lufthansa first men det var lång kö och nu sitter jag på planet. Får ringa imorgon igen.

Dock var jag på en Lufthansa flight från München till Kapstaden imorgon. Ingenting med South Africa. Så jag förstår inte riktigt vad du menar?

Men ska jag alltså kunna avboka online på Lufthansas sida? Biljetten är ju köpt där så det borde ju funka. Tänkte bara att i smset som kom från dom stod det att man skulle ringa. Jag testar online så fort jag har lite internet och återrapporterar här.
 

Vixit

Medlem
Dock var jag på en Lufthansa flight från München till Kapstaden imorgon. Ingenting med South Africa. Så jag förstår inte riktigt vad du menar?

Aaah, jag trodde du var bokad på MUC-JNB...

Du kan även avboka via appen, det har jag själv gjort tidigare (BRU-FRA-SIN, också D-fare full flex, första benet blev inställt 30 min innan avgång, rusade till tåget men efter en trekvart hoppade någon ner på spåret... bokade av biljetten via appen och hade pengarna krediterade på Amex 1-2 dagar senare, behövde inte prata med någon alls).
 
Yes! Det funkade med appen. Tack! Tänkte inte på det naturligaste alternativet när jag var stressad förut... Stod att jag även skulle få tillbaka pengarna för uppgraderingen till First så allt är på banan. :)
 
Toppen