Risk för strejk inom Lufthansa Group

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Johan Gott, 14 Oktober 2019.

1. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja förväntar mig rapport om Air China First <3

2. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åker med Lufthansa via frankfurt till Atlanta näst fredag en den 25e... hoppas det löser sig...

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den har jag ju senare i december ju :p Jag kommer tvärvägra Air China F om de är Lufthansa F revenue. Har redan ANA alternativ via HND om de nu skulle skita sig. Men förväntar mig att detta inte påverkar resa om 2 veckor (Kan man hoppas).

Abbs gillar detta.
  4. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Segt om det blir utspritt...
    Har venedig-frankfurt-prag nästa vecka, kan bli riktigt uselt att hinna till möten då jag är bokad på sista, sena flyget på båda benen.

5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer sätta mig på tvären direkt i loungen, kan lova dig att mina 3 andra vänner (2 star senators) gör detsamma! :D

6. Du kommer inte befinna dig i loungen eftersom du inte ens har tagit dig dit om ni inte har bokat SAS till FRA/MUC ;) Om det är så att du har SAS kommer du/ni nog inte skickas iväg utan alternativ vidare. Så detta kommer lösa sig innan.

Jag åkte Swiss dit i fredags. Grymt! Men deras tidtabell till/från PEK är usel.

7. bhen

bhen Medlem

Jag landar i Frankfurt på Söndag förmiddag för vidare flyg till Barcelona. Kan bli spännande då.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns väl en risk att det är "spännande" i både Frankfurt och Barcelona men på olika sätt :( Förhoppningsvis är dock allt lugnt på bägge platser.

Berglund gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi är 4 pers (med mig) som flyger ut från GOT :)

10. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska hem, CPH från Vancouver 21.a med Lufthansa i business 241 award.
    Checkat och finns flera alternativ vid ev Lufthansa strejk via USA.
    Problemet har nytt pass utan ESTA.
    Behövs ESTA när det endast gäller bye av flyg i tex ORD. Bör jag skaffa ett ESTa i förebyggande syfte?
    OT är på hockey resa Vancouver Calgary Edmonton. Som svensk är man väldigt populär här. Nu Calgary imorgon buss Edmonton och Oilers, därefter åter trevliga Vancouver.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!