Senaste nytt

Rimligt att frukosten öppnar 08.00 på söndagar?

Majsan

Medlem
För mig känns 11 mer lunchtid men jag förstår att vissa är morgontrötta och går ner till frukosten sent. Även om det kanske skulle vara få som äter frukost klockan 7 borde det vara en självklar service som hotellet erbjuder. Kanske 07.00-11.00 på helger.
 

Agö

Medlem
För mig känns 11 mer lunchtid men jag förstår att vissa är morgontrötta och går ner till frukosten sent. Även om det kanske skulle vara få som äter frukost klockan 7 borde det vara en självklar service som hotellet erbjuder. Kanske 07.00-11.00 på helger.
Håller med. Det borde vara standard.
 

Matriam

Medlem
När jag är på tjänsteresor vill jag att hotellet ska öppna frukosten senast 06.00 annars känns det så fruktlöst att ligga inne på rummet rastlös och vänta när man istället skulle infinna sig på jobbet.

När jag är på semester vill jag att hotellets frukost ska vara öppet till minst 11.00 även vardagar detta då jag oftast har med mig en morgontrött fru som är trögstartad innan 10.00 och det är en pärs att få frukostsällskap.
 

Johanna

Medlem
För mig känns 11 mer lunchtid men jag förstår att vissa är morgontrötta och går ner till frukosten sent. Även om det kanske skulle vara få som äter frukost klockan 7 borde det vara en självklar service som hotellet erbjuder. Kanske 07.00-11.00 på helger.
Jag är med @palmen och gillar att äta sent. Det är för att jag inte kan äta direkt när jag vaknar. Gillar också att äta sent så kan man hoppa lunchen.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Har märkt under de åren jag arbetat natt på olika hotell i Stockholm att frukosten som regel på helger är mellan 07-30-10-30 eller 08.00-11.00. På vardagar tycker man dock att frukosten borde öppna 06-10 eller så för alla som reser i tjänsten. Tyvärr så är det ren snålhet att de flesta hotell inte gör det. En nöjd kund ger mer än att spara 100-200kr om dagen på personal :)
 

Hachans

Medlem
Jag tycker detta också är problematiskt. När jag reser med nattåg så sker det ofta natt mot lördag. Och då kommer man fram till exempelvis Malmö 6.30 och får sitta och vänta i en timme på maten fram till 7.30 när frukosten öppnar på Scandic Kramer.

Fast stressad mest av allt blev jag nog när jag bodde på ett Boutiquehotell i Rom. Jag var enda gästen som var där (av fem möjliga rum) och hela buffén stod framdukad för enbart mig från 7.30 (och stod till 10). Jag var ju ledig så jag ville inte stressa upp ur sängen så tidigt utan planerade att äta typ 9.45. Men tanken på att personalen (som var extremt trevlig) bara var där och väntade på att jag skulle äta gjorde mig sjukt stressad.

Det var skönt när jag fick grannar någon dag senare, även om de höll på med "nattlig ljudlig gymnastik" som nog gjorde dem rejält hungriga.
 

Valley

Medlem
Stundtals riktigt irriterande med sent öppnande. Kan ha en benägenhet att utan problem tillbringa 1 timme med frukost om den är bra.
Blev lite nervös förra veckan när det stod att man körde igång först 07.30 och jag skulle börja mötet 0830 i en helt annan del av Oslo. Med lite köer och sådant blir det knappast en bra början.
Tack och lov så gällde det inte. Utan man var igång redan strax innan 0700
 

trekker

Medlem
Det ar ju klart battre nar frukosten serveras sent, ar man ute och reser och skall vara hos kund tidigt sa staller man ju inte klockan jattetidigt bara for att ata frukost (inte jag iallafall). Jag sover hellre en halvtimme langre och gar sedan direkt till jobbet, men jag brukar inte bli hungrig forrens framat lunchen heller vilket kanske gor sitt till. Sen frukost betyder dessutom att man kan skippa lunchen, win win.
 
Toppen