Rickard Gustafson lämnar SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 11 Januari 2021.

1. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina fetningar...

Jag hoppas att du har rätt. Men när jag läser den ena analysen efter den andra så förutspår ofta såväl företagsledare som de i flygbranschen att affärsresandet kommer att gå ner ganska rejält. Finns många bolag som sett att de sparat in stora summor på minskat resande samtidigt som man kunnat upprätthålla verksamheten med digitala möten och andra hjälpmedel. Jag tvivlar även på att betalningsviljan hos privatresenärer för bra business är tillräckligt stor i Skandinavien.

Sedan tror jag att uttryck som "det är ju inte alls för komplicerat" eller "hur svårt kan det vara" inte gäller för SAS tyvärr...

Alf gillar detta.
  2. Homer

Homer Medlem

Carsten Dilling, styreleder i SAS, i et intervju med E24.:

– Når det gjelder SAS er nasjonalitet ofte et samtaletema. Blir det en dansk eller norsk sjef denne gangen?

– I min tid i styret, og i forhold til styresammensetning, har vi mer og mer satt kompetanse i førsterekke og nasjonalitet i andre rekke. Det er ingen politisk agenda her og det har ikke kommet noen signaler fra våre eiere om at en ny sjef skal ha en viss nasjonalitet, sier Dilling.

– Men det blir en skandinaver?

– Kanskje, sier Dilling og humrer.

– Det viktigste er at vi skal ha en profil som virkelig forstår lederskap. Utover det er bransjekunnskap og -teft helt sentralt, fortsetter Dilling og understreker at han er åpen for noen utenifra bransjen som kan ta med seg nye ting inn.

Spekulasjonene er i gang
    Selv om styrelederen ikke vil gi noen hint om hvem som kan være aktuelle kandidater er spekulasjonene i gang.

Både nåværende driftsdirektør Simon Pauck Hansen og de tidligere norske SAS-direktørene Robin Kamark og Eivind Roald er blant navnene som sirkulerer. Listen over potensielle kandidater i Skandinavia omfatter også en rekke andre kjente og ukjente navn i bransjen.

Nå starter styret jakten på ny SAS-sjef: – Det er en beklagelig timing – E24

SAS-pilotene etter sjefens overraskende avgangsvarsel: – Dette kan gi noen muligheter – E24

Ricci, Juancarlos och pswe gillar detta.
  3. Jag vill ha en Stordalen-typ

4. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!