Rickard Gustafson lämnar SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 11 Januari 2021.

1. fred80

fred80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det forfarande så att uppgörelsen är att är det svensk VD så är styrelseordförande dansk och om det blir en dansk VD så ska styrelseordförande vara svensk? Eller är det något jag inbillat mig?

2. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir det dansk vd så är nog Stockholm ett huvudkontor fattigare inom ett år. Vore trist för staden men nog bra för SAS. Trevligare att ha huvudkontoret nära kärnverksamheten och att verka i ett land som värnar sektorn.

Mr.cake, stopover, kerran1980 och 5 andra gillar detta.
  3. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte Richard just blivit utsedd till någon ordföranderoll inom IATA eller liknande? Kommer han behöva lämna den vid halvårsskiftet då?

Johan Gott gillar detta.
  4. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt men förståeligt efter 10 år.

5. Scanwing

Scanwing Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man ta sig friheten att gissa så skulle jag säga Johan Lundgren. Nuvarande VD på easyjet, tidigare hos TUI-koncernen och nordisk chef för Fritidsresor.

Jeff_G och kerran1980 gillar detta.
  6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag säger inte att du har fel, men jag tror att man kommer att "vilja signalera nytänkande och nystart" och väljer en VD som inte kommer från transportbranschen.

7. Japp å kunna resa till utlandet för en billig peng utan att svenska folket blir irriterade... ;)

Jaws gillar detta.
  8. robertkniv

robertkniv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om de utser Dan Eliasson till ny VD så ökar sannolikheten för riktig Business till Kanarieöarna markant. Så jag tror åtminstone några skulle glädjas åt detta ;)

GeorgZ, Lounge Lizard, ekf och 19 andra gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

ping @Alf :D

henrik l, ekf, Alf och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!