Senaste nytt

Rezidor aktien rusar idag på börsen

Nemo

Medlem
Fredag den 19 dec föll Rezidor med mer än 15%, har jag missat någon rapport?
Rezidor Hotel Group Ab - News Release
Bland annat står det
"The re-opening of the Lyon property in France, which was closed for renovation in January 2014, has been delayed to the second half of 2016 due to the discovery of asbestos. The hotel owner is absorbing all the investments for a full asbestos removal, whilst Rezidor will have to carry the cost of the extended closure period. The negative EBIT impact of these costs has increased to €12M of which €5.5M has been included in Q3 and the remaining €6.5M will be reflected in Q4 2014.
Market disruptions have also hampered the progress of Rezidor. Norway, an important market for Rezidor producing 25% of group revenues, has weakened due to the declining oil price, and market RevPAR for the months of October and November has decreased by 4 and 7% against last year. The geopolitical challenges in Russia/Ukraine have equally affected the Route 2015 plan."

Analytiker tolkar
"(SIX) Remium plockat ut hotelloperatören Rezidor Hotel Group från
sin portfölj Remium Select efter vinstvarningen i går kväll.
Det framgår av ett marknadsbrev på fredagen.
"För långsiktiga investerare tror vi fortsatt att Rezidor är
intressant och behåller vår köprekommendation. Vi återkommer med
ändrad riktkurs och skriver preliminärt ned våra vinstantaganden för
2015 med åtta till nio procent", skriver Remium."

Vidare
"(SIX) Natixis sänker rekommendationen för hotelloperatören Rezidor
Hotel Group till neutral, från tidigare köp.
Det rapporterar Bloomberg News."
 

011430121

Medlem
Tack @Nemo, det där har jag missat.
Har förstått att det skulle komma en reaktion på "krisen" i öst där Rezidor har satsat.
Ombygganden i Lyon har jag själv sätt vid två tillfällen i år, det är en gigantisk ombyggnad, har undrat varför dom inte rivit och byggt nytt.
 

Kricka

Medlem
Remium Fondkommission tog bort aktien ur sin Select-portfölj men det borde
knappast påverka handeln på börsen i Paris nämnvärt. Köpte aktien för något
år sedan och ligger fortfarande på plus.
 

Kandinsky

Medlem
Rea på guldkort. Och så finns framtidsutsikter.

Kursen har brutit sitt stöd vid 27,60, finns ytterligare stöd (om än svagt) vid 26,30. Nästa större finns 19,50. Jag är helt enig med dig att det kan bli rea på guldkort, men jag kommer nog avvakta tills vi rör oss under 23kr i kurs i vart fall! =) God jul.
 

Nemo

Medlem
image.jpg
Stöd på olika nivåer - vad menad med det?
Del 3: Stöd och motstånd ger besked om trenden - Aktiespararna.se
Vad som menas med ”stöd” är att köptrycket där blir starkare än säljtrycket, vilket gör att kursen hittar en bottennivå och sedan åter vänder uppåt.

Edit: Kom ihåg att förutsägelser om aktiekurser inte är naturvetenskap. Den tekniska analysen bygger visserligen på historiska fakta men kan inte förutse framtiden med säkerhet.
 
Last edited:
Toppen