Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

1. Raoul Bergström

Raoul Bergström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, så länge ditt kreditkort tillåter det. SAS MC tillåter det inom vissa gränser (10000/dag eller 24000 per 4 dagar tror jag). Norwegian kortet ger enligt tidigare inlägg inget bonus vid top-up.

2. crown

crown Medlem

Kan bara instämma i det. Fyllde på med mitt Norwegian för någon månad sedan senast och fick ingen bonus.

3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS MC tillåter inte detta löpande utan ser kontantuttag som en tilläggstjänst som skall användas sparsamt. Vid för stor andel kontantuttag vs spend så kommer du bli ombedd att redogöra för dina transaktioner då money-cycling ej är tillåtet på något kreditkort.

4. Boomboom

Boomboom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ni koll på hur det ligger till med Komplett och SJ Prio?

5. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej men jag tror inte att någon kreditgivare tillåter att cirkulera pengarna. Kreditkort är enligt dom till för att konsumera slutprodukter.

6. Adam Gustafsson

Adam Gustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med kontantuttag, menar du då top-up till Revolut eller snarare det att man kör top-up, tar ut pengarna och kör top-up med samma pengar igen?

7. Raoul Bergström

Raoul Bergström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har Ellevio hittat dina pengar?
    Jag provade också med Skellefteå Kraft AB, och jag fick en refund, precis som med Ellevio.

8. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag menar att fylla på ditt Revolut med SAS MC.

9. Adam Gustafsson

Adam Gustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om man enbart använder sitt MC för att fylla på Revolut kommer de ganska snabbt ha åsikter?

Mattias Holmén gillar detta.
  10. McFace

McFace Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Följdfrågan är ju också om någon har en känsla för vilka proportioner vi pratar om. Kommer de exempelvis acceptera 50/50?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!