Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

1. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan svara på brytpunkten. Jag har inte kunnat hitta den i appen, men gick snabbt att chatta med supporten och få svaret.

inka gillar detta.
  2. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tyckte också att formuleringarna gällande 50 000 kr var lite diffusa, men jag kan nu konstatera att det enbart räknas när du växlar. Jag laddar till exempel på med DKK i appen, och växlar därefter till SEK. Dessa växlingar påverkar 50k-gränsen. När jag sedan för över SEK till mitt svenska konto, så påverkar inte detta 50k-gränsen.

Underlag kan finansiella institut begära in på vilka belopp som helst, så jag tror inte att det hänger ihop med växlingsgränsen.

inka gillar detta.
  3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se bilder.

1/

2/

3/

4/ Scrolla ner.

Jane Insane gillar detta.
  4. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar stämma för mig. Mitt metall påbörjades 10 mars. Enligt revolut så nollställs min räkning den 11.e varje månad.

Mattias Holmén gillar detta.
  5. jean

jean Ny medlem

Om jag gör en insättning i en annan valuta än SEK, får jag då de fem extrapoängen som man får när man betalar i utländsk valuta med sitt SAS EuroBonus MC?

revolut.PNG

6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @jean Ja du får 15p extra just nu om du är anmäld till kampanjen, vanligtvis 5p. Dock betalar du 2% i valutapåslag så inte värt det normalt då varje extrapoäng då kostar minst 40öre. Dubbelt upp mot att köpa dem av SAS direkt. Jag valde att fylla på i utländsk valuta häromdagen pga kampanjen.

Berglund och jean gillar detta.
  7. jean

jean Ny medlem

Ah, just det. Tänkte inte alls på att man åker på ett valutapåslag då.

8. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kampanjen tar slut den 15e, dags att göra sista insättningen nu i dagarna om man är beredd att köpa poängen för valutapåslaget.

9. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Berglund men inte NOK! Euro gick bra, strax över 2% där!

10. Boomboom

Boomboom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man använda Revolut för att göra banköverföringar och samtidigt tjäna poäng genom top-up med sitt kreditkort eller bryter man då mot någon regel?

oneM gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!