Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

1. mha321

mha321 Medlem

Skrev de faktiskt in kortnumret manuellt?! Det i sig är ju... Somewhat scary.

oss och Berglund gillar detta.
  2. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp så gjorde dem. Kedjan SmartFit i Colombia (som dock finns i olika länder i latinamerika).

Är en seriös gymkedja så det verkar fortfarande vara ok där att göra så.

I sådana lägen är det extra bra att använda ett prepaid kort som Revolut.

3. mha321

mha321 Medlem

Man kan nog diskutera om de är seriösa vad gäller payments iaf.... :)

jumbooze gillar detta.
  4. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder mig enbart av det virtuella kortet faktiskt. Det fysiska ligger bara i plånkan med allt förutom bankomatuttag avstängt. Man kan ju i princip använda Apple Pay överallt, och till och med Apple Pay har jag kopplat till det virtuella. :)

Cederlund, Robert flysas och imartin gillar detta.
  5. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smart, Bankiren!
    Jag har nu tagit bort det fysiska kortet, skaffat ett nytt virtuellt kort, aktiverat Apple Pay för det, samt lagt in det virtuella Revolut kortet också på Curve - så på det sättet har jag nu ändå ett fysiskt kort som jag kan använda för Revolut om det behövs.

Vilka tider vi lever i!

6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är fantastiskt :) Blivit mer och mer bruk av Revolut/Amex med klockan i sommar. Supersmidigt i mer moderna länder där det fungerar överallt.

oss, Robert flysas och Berglund gillar detta.
  7. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så har jag också haft det sedan jag skaffade Revolut tidigare i våras.

imartin och Robert flysas gillar detta.
  8. Daniel Pettersson

Daniel Pettersson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag funderar på att uppgradera till metal och undrar vad det är för priser för lounge-access. Sett att de erbjuder ett besök utan kostnad men sen att det skall vara rabatterade priser. Har ni någon info om vilka priser det är?

9. Tonton

Tonton Medlem

Står på hemsidan: Airport Lounges | Revolut

Berglund och Robert flysas gillar detta.
  10. inka

inka Medlem

Läser att man kan göra max 50 000 SEK till annan utländskt Revolutkontomottagare eller bankkonto utomlands utan avgift per månad, men läser samtidigt här på forumet att Revolutkontot/kortet kan bli spärrat och att de kräver in lönespec, deklarationsuppgifter mm. Gäller denna spärr även om man håller sig under 50 000 SEK per månad i utlandsbetalningar? Exvis, om jag gör en utlandbetalning på låt säga 15 000 kr så finns alltså risk att Revolutkortet/kontot kan bli spärrat?

Innan utlandsbetalningen kommer att göras kommer inbetalning till Revolut att göras via SAS MC (max 10 000 SEK per dag och max 20 000 SEK på 96h).

En annan fråga gällande Revolut, vad jag förstår har man en personlig brytpunkt/debiteringsperiod som sammanfaller med datumet man skaffade kortet, kan jag se detta datum i appen?

Last edited: 11 Augusti 2019

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!