Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

oss

Medlem
Få 200 kronor och ett helt kostnadsfritt revolut-kort

EDIT: moderator har ändrat och tagit bort länk..
 
Last edited by a moderator:

Tonton

Medlem
Få 200 kronor och ett helt kostnadsfritt revolut-kort

Roligt att du vill vara medlem på forumet för att tjäna pengar! Skulle vara trevligt om du kunde bidra med lite annat än referrallänkar också ;)

Och för att rätt ska vara rätt har jag anmält detta inlägget. Om du läser inlägg #650 (14 inlägg ovan ditt) så har moderatorn (@palmen) tydligt skrivit följande:

Vill bara påminna alla om vad som gäller på forumet, man får inte "aktivt" jaga värvningar genom att posta sin länk eller kontakta personer som ställer frågor om kortet och då erbjuda sin hjälp i utbyte mot att man får värva.

De som vill bli värvade måste själva ta detta initiativ och kan göra ett inlägg om att de söker en värvning och först då är det OK att lämna ut sin länk (via PM). Och som med Amex och andra värvningar så får ingen form av ersättning i så fall förekomma.

Jag hoppas att alla respekterar detta så att vi slipper sätta upp striktare regler för det och kanske stänga ner möjligheten till "fri värvning".
Missköter man sig med detta kan man få allt ifrån en tillsägelse till permanent avstängning från businessclass.

//Moderator

EDIT: moderator har ändrat då citat innehöll länk
 
Last edited by a moderator:

imartin

Medlem
En funktion jag skulle önska mig från Revolut: Att kunna blockera enskilda företag som vill dra pengar.

Jag gick med på ett gym utomlands. Trodde att det jag köpte var bara tillgång i 30 dagar. Men istället verkar det ha varit ett abonnemang, för att gymmet fortsätter att (försöka) dra pengar. Har redan skickat ett mejl till de och förklarat situationen - att jag inte kan komma in och säga upp abonnemanget för att jag inte är kvar. Inget svar.
Eftersom jag just nu inte har några pengar på mitt Revolut kort så lyckas gymmet inte få några pengar. Men det är ju ingen långtidslösning.
Om jag bara kunde välja "block this merchant" i Revolut appen så skulle det vara fantastiskt.
 

imartin

Medlem
@imartin Om det inte löser sig så kan du ju blockera kortet och beställa ett nytt för 60kr...

Tack, ja precis det kanske blir lösningen den här gången.
Men generellt sett så vet jag att detta problem förekommer ofta i andra länder (t.ex. USA). Så det borde i princip vara en bra grej för Revolut att införa som generell funktion.
 

oss

Medlem
Få 200 kronor och ett helt kostnadsfritt revolut-kort

EDIT: moderator har ändrat och tagit bort länk..


Sorry missade inlägget. Såg nu inlägget om att de som söker en värvning måste lägga upp ett inlägg om att de vill ha det. Sorry.

En funktion jag skulle önska mig från Revolut: Att kunna blockera enskilda företag som vill dra pengar.

Jag gick med på ett gym utomlands. Trodde att det jag köpte var bara tillgång i 30 dagar. Men istället verkar det ha varit ett abonnemang, för att gymmet fortsätter att (försöka) dra pengar. Har redan skickat ett mejl till de och förklarat situationen - att jag inte kan komma in och säga upp abonnemanget för att jag inte är kvar. Inget svar.
Eftersom jag just nu inte har några pengar på mitt Revolut kort så lyckas gymmet inte få några pengar. Men det är ju ingen långtidslösning.
Om jag bara kunde välja "block this merchant" i Revolut appen så skulle det vara fantastiskt.

Med virtuellt går det däremot bättre du kan radera den och skapa ett nytt kostnadsfritt även med revolut standard.
 
Last edited by a moderator:

imartin

Medlem
Sant. Jag borde ha visat min mobil med det virtuella kortet för personalen när de signade upp mig och tog betalningsuppgifterna! Men det var redan så krångligt pga språkbarriären och problem i deras IT system... ändå en bra lärdom.
 
Toppen