Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

1. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår verkligen inte hur det är möjligt att det finns en sådan gräns. o_O Man kan ju inte ens betala hotellen med kortet. :confused:

M.K gillar detta.
  2. oss

oss Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Få 200 kronor och ett helt kostnadsfritt revolut-kort

EDIT: moderator har ändrat och tagit bort länk..

Last edited by a moderator: 7 Augusti 2019
  3. Tonton

Tonton Medlem

Roligt att du vill vara medlem på forumet för att tjäna pengar! Skulle vara trevligt om du kunde bidra med lite annat än referrallänkar också ;)

Och för att rätt ska vara rätt har jag anmält detta inlägget. Om du läser inlägg #650 (14 inlägg ovan ditt) så har moderatorn (@palmen) tydligt skrivit följande:

EDIT: moderator har ändrat då citat innehöll länk

Last edited by a moderator: 7 Augusti 2019
    Robert flysas, Elias, imartin och 6 andra gillar detta.
  4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt - gör ungdomsbiljetter att man normalt ligger lite efter? ;)
    Jag anmälde inlägget ovan bara någon/några minuter efter att det lades upp... Jag trodde ungdomar som du var alerta???!!! :D
    Shape it up - baby!

aruba1, Robert flysas, Elias och 2 andra gillar detta.
  5. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En funktion jag skulle önska mig från Revolut: Att kunna blockera enskilda företag som vill dra pengar.

Jag gick med på ett gym utomlands. Trodde att det jag köpte var bara tillgång i 30 dagar. Men istället verkar det ha varit ett abonnemang, för att gymmet fortsätter att (försöka) dra pengar. Har redan skickat ett mejl till de och förklarat situationen - att jag inte kan komma in och säga upp abonnemanget för att jag inte är kvar. Inget svar.
    Eftersom jag just nu inte har några pengar på mitt Revolut kort så lyckas gymmet inte få några pengar. Men det är ju ingen långtidslösning.
    Om jag bara kunde välja "block this merchant" i Revolut appen så skulle det vara fantastiskt.

6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @imartin Om det inte löser sig så kan du ju blockera kortet och beställa ett nytt för 60kr...

Mattias Holmén och Berglund gillar detta.
  7. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, ja precis det kanske blir lösningen den här gången.
    Men generellt sett så vet jag att detta problem förekommer ofta i andra länder (t.ex. USA). Så det borde i princip vara en bra grej för Revolut att införa som generell funktion.

8. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt!
    Kill the card och beställ ett nytt.

oss gillar detta.
  9. oss

oss Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige

Sorry missade inlägget. Såg nu inlägget om att de som söker en värvning måste lägga upp ett inlägg om att de vill ha det. Sorry.

Med virtuellt går det däremot bättre du kan radera den och skapa ett nytt kostnadsfritt även med revolut standard.

Last edited by a moderator: 8 Augusti 2019
    Bankiren, apknug och Berglund gillar detta.
  10. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant. Jag borde ha visat min mobil med det virtuella kortet för personalen när de signade upp mig och tog betalningsuppgifterna! Men det var redan så krångligt pga språkbarriären och problem i deras IT system... ändå en bra lärdom.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!