Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Bankiren

Medlem
Jag har under en veckas tid fyllt på Revolut med kortbetalning samt Apple Pay, men nu nekas det på grund av ”insufficient funds”. Kan det vara som så att Nordea DK klassificerar dessa kortköp som kontantuttag, och att jag har slagit i gränsen (som jag antar är 20k per 7-dagarsperiod)?
 

mha321

Medlem
Jag har under en veckas tid fyllt på Revolut med kortbetalning samt Apple Pay, men nu nekas det på grund av ”insufficient funds”. Kan det vara som så att Nordea DK klassificerar dessa kortköp som kontantuttag, och att jag har slagit i gränsen (som jag antar är 20k per 7-dagarsperiod)?
Det låter troligt. Och det är det felmeddelandet man får när man slår i den gränsen på tex sas mastercard.

Sedan om de har en hård gräns eller den på något sätt är dynamisk låter jag vara osagt men det är mycket troligt att det är en sådan gräns du slår i.
 

C Class

Medlem
Ellevio och Energikundservice är 2 olika bolag, IBAN/BIC tillhör sannolikt Energikundservice.. så Ellevio har sannolikt inte tillgång till det kontot.
/J
 

Bankiren

Medlem
Det låter troligt. Och det är det felmeddelandet man får när man slår i den gränsen på tex sas mastercard.

Sedan om de har en hård gräns eller den på något sätt är dynamisk låter jag vara osagt men det är mycket troligt att det är en sådan gräns du slår i.

Hittade ”felet”. Man kan bara handla i butiker utomlands samt på nätet för 25 000 DKK per 30-dagarsperiod (vilket är helt sjukt faktiskt).
 

Attachments

  • 7A116024-0D7D-44A6-87AF-9736F148E90F.jpeg
    7A116024-0D7D-44A6-87AF-9736F148E90F.jpeg
    24,7 KB · Visningar: 157

mha321

Medlem
Hittade ”felet”. Man kan bara handla i butiker utomlands samt på nätet för 25 000 DKK per 30-dagarsperiod (vilket är helt sjukt faktiskt).
Misstänker att revolut nog räknas som att handla på nätet då ja. Ja vilken galen begränsning - det kommer man ju upp i hur fort som helst om man använder kortet för resor...
 

Fidde

Medlem
Hittade ”felet”. Man kan bara handla i butiker utomlands samt på nätet för 25 000 DKK per 30-dagarsperiod (vilket är helt sjukt faktiskt).
Det låter ju rätt kasst. Går ju att fylla på via banköverföring också, SEPA ska ju kosta lika mycket som inrikesbetalning, vilket i sverige iaf brukar vara gratis.
 

M.K

Medlem
Hittade ”felet”. Man kan bara handla i butiker utomlands samt på nätet för 25 000 DKK per 30-dagarsperiod (vilket är helt sjukt faktiskt).

Helt sanslöst av en ”seriös” bank! Vad gör man på en familjesemester då som ”Svensson” med bara bankkort. Går ju fort de summorna.

Skål med faktiskt god norsk(!!) gin från ett SAS flyg på väg in i Europa. Jag hade helt klart slitit med den limiten denna två veckors semester.

D9400A4F-3593-4823-95A1-2515B2F73031.jpeg
 

Bankiren

Medlem
Det låter ju rätt kasst. Går ju att fylla på via banköverföring också, SEPA ska ju kosta lika mycket som inrikesbetalning, vilket i sverige iaf brukar vara gratis.

Körde iväg en testöverföring på 2k till Revolut och den verkar inte ha kostat något. Visst, avgiften kanske dras i efterhand. Återkommer här om det dras en avgift.
 
Toppen