Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fidde

Medlem
Appen har funnits några dagar på svenska och det firades genom att skicka 2 mail samtidigt. Fick även en "banner" i appen på svenska, trots att resten av appen är på engelska efter språket som är inställt på telefonen.
 

crown

Medlem
Ett litet tips, fyller man på Revolut med Komplett Mastercard så får man 2% bonus eftersom det räknas som internetköp. Saxat från Revolut recension och inbjudan | BonusKort.net:

Med tanke på att detta är en bonussajt så kan vi direkt även ge ett bonustips och det är att det fungerar utmärkt att fylla på sitt kort med t.ex. Komplett-kortet som vi utsett till bästa bonuskort. Och inte nog med, när du fyller på med ditt Komplett-kort så får du hela 2% bonus då det klassas som ett internetköp. Det är dock oklart hur länge detta kommer fungera då saker som är bra tenderar att ändras förr eller senare.

Dvs. man kan få 2% bonus på allt man handlar om man tar steget via Komplett Mastercard. Dock har komplett ett bonustak på 500kr/mån och 2000kr/år.
 

MTheC

Medlem
Jag har varit relativt sen på bollen med Revolut men tänkte att det var värt att testa och fyllde på det med SAS MC. Jag har av olika anledningar också flera olika bankkort så när jag nyligen var i Taiwan och behövde en del kontanter så gjorde jag ett litet test för att kolla hur valutakurserna för de olika korten stod sig.

Jag gjorde uttag (på en vardag ska sägas) i samma bankomat med 4 olika kort för att se om det blev någon skillnad:
Revolut Visa uttag 5000 TWD = 1512,3 SEK
Skandiabanken Visa, uttag 5000 TWD = 1528,95 SEK
Icabanken Mastercard uttag 5000 TWD = 1534,2 SEK
Nordea Visa uttag 5000 TWD = 1569,3 SEK

Nordea klart dyrast men inte förvånande då de har uttagsavgift (utöver valutaväxlingspåslaget). Visar kanske inte något som är överraskande för de flesta här men jag var nöjd med att få det bekräftat och skönt att kunna få poäng även för kontantuttag.
 

Skysteam

Medlem
Har använt Revolut ett tag, och väntar nu på Metal. Provar fortfarande olika användningssätt.
Jag undrar - växlade du i appen till TWD före du tog ut i automaten, så att du hade TWD-summan på kortet?
 

MTheC

Medlem
Har använt Revolut ett tag, och väntar nu på Metal. Provar fortfarande olika användningssätt.
Jag undrar - växlade du i appen till TWD före du tog ut i automaten, så att du hade TWD-summan på kortet?
Jag tog bara ut, tänkte växla i appen men hittade inte TWD där och hade inte energin att försöka lista ut om jag gjorde något fel så tog bara ut.
 

Skysteam

Medlem
Inte PHP, philipinerna peso heller märkte jag.

Listan med vilka valuta konton man kan ha är begränsad.


Då är det väl helt enkelt så, att om man inte hittar valutan man behöver, bör man välja att köpa/ta ut cash enbart på vardagar, för att inte få påslag.
(Men är det då vardag enligt UK office hours?)
 

MTheC

Medlem
Då är det väl helt enkelt så, att om man inte hittar valutan man behöver, bör man välja att köpa/ta ut cash enbart på vardagar, för att inte få påslag.
(Men är det då vardag enligt UK office hours?)
Vad jag förstått från Revoluts hemsida så är det vardag (Måndag-Fredag hela dygnet enligt UTC) som gäller utan påslag.
 
Toppen