Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fidde

Medlem
Satsning på skandinaviska marknaden och fokus på Sverige med ett eget team : Revolut växlar upp i Sverige – Hanna Johansson ska leda satsningen - Breakit. Innebär mer marknadsföring och appen kommer på svenska.
Kul, själv känns det som att en app på svenska inte ger så mycket om jag ska vara ärlig. Har svårt att se att gruppen som kan tänka sig en utländsk bank som man blir kund hos genom telefonen inte behärskar engelskan som krävs.

Tror följande påverkar mer än översättningen och skulle göra att fler av mina bekanta skulle gå med iaf:
- verifiera konto med bankid istället för pass.
- Svenskt kontonummer
- möjlighet att skicka pengar till svenska bankkonton
- Möjlighet att betala till bankgiro/plusgiro
- fylla på med Swish
- Göra bankärenden via webbläsare på datorn
- E-fakura/autogiro
 

palmen

Moderator
Kul, själv känns det som att en app på svenska inte ger så mycket om jag ska vara ärlig. Har svårt att se att gruppen som kan tänka sig en utländsk bank som man blir kund hos genom telefonen inte behärskar engelskan som krävs.

Tror följande påverkar mer än översättningen och skulle göra att fler av mina bekanta skulle gå med iaf:
- verifiera konto med bankid istället för pass.
- Svenskt kontonummer
- möjlighet att skicka pengar till svenska bankkonton
- Möjlighet att betala till bankgiro/plusgiro
- fylla på med Swish
- Göra bankärenden via webbläsare på datorn
- E-fakura/autogiro
BankID och Swish kan man ju hoppas komma framöver.
Ska de växa i Sverige utanför den kundgrupp som de nu når så behövs nog faktiskt en svensk app framöver, men håller med om att det som du listat är viktigare än att just appen är på svenska. Det är nog ett antal år bort innan "vanliga Svensson" skaffar liknande kort.
 

Fidde

Medlem
Detta går bra redan idag.
Via IBAN, ja. Jag menar dock att du ska kunna ange ett svenskt kontonr för betalning.

Jag hoppas ärligt talat på att swish och fylla på med bankkonto inte kommer. Det ökar risken för att det inte längre kommer att gå att fylla på via bonusgrundande kort.
Går redan att fylla på via banköverföring och resten av världen kan inte fylla på via Swish så tror inte just Swish gör att påfyllning via kort försvinner.
 

apknug

Medlem
Jo, fast det går ju som en internationell betalning och tar några dagar.
Gör du en överföring till ett UK bankkonto tar det mindre ön en timme tror jag. Det hade ju varit trevligt även i sverige
Ja men som revolut kund har man konto i UK, och ska skicka till sveriu det var fasen inte längesen det "tog" tre dagar att föra över pengar mellan svenska bankkonton för att bankerna ville floata på stålarna o tjäna ränta.

Akta er för brexit om ni har revolut
 
Jag fick nyss email av Revolut, någon på deras kontor har humor :):

"Hi Budgetresenär,
You're probably Reesly sick of hearing about Brexit by now. We understand. It's all very Merkely and confusing.

We're sorry to Boris you with more Brexit stuff, but please don't send this email to your Juncker folder. We have an important message you May want to hear.

For now, all our politicians have stopped having a Barnier about what deal to sign. This is good news. It means that you'll stay as part of our UK entity for the foreseeable future, and that you don’t need to do anything on your side for now. There's a Chancellor this will change in the future, but we will keep you up to date as developments continue.

We suggest that you celebrate by using your Revolut card to go out and buy a sweet treat. Maybe a strawberry Macron."
 
616a68cf0c837b789b0aa1506696d069.jpg


Skicka pm om du vill ha en inbjudan.
 
Toppen