Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

Man kan ju komma runt detta genom att använda en viss tjänst som många har som räknas som debit kort i de flesta (alla?) sammanhang.

2. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @igelkotten om det inte redan införts lär “Fronted” avgift snart komma för Revolut med 1,5% i avgift. Visst, det fungerar, men utan poäng och till ganska hög kostnad. Jag har redan upplevt denna avgift för andra tjänster.

hco och igelkotten gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt Revolut-kort låg i solen (och då var det inte så våldsam varmt) några timmar och ser ut så här nu:

Revolut.jpg

Har någon något husmorsknep (eller kanske husfarsknep) för hur man kan räta ut kortet igen? Jag antar att det är hopplöst att försöka ta ut pengar med kortet nu.

Judas kiss, hco och intuition gillar detta.
  4. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kortet är dessvärre plastiskt deformerad.. :)

JacobGBG gillar detta.
  5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag jobbar och umgås en hel del tillsammans med folk från andra nordiska länder. Revolut funkar i vårt "gäng" som en bra ersättare till Swish, när man ska splitta barnoter, betala för en stock snus etc.

hco och M.K gillar detta.
  6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @gdaily Jag gör detsamma med Revolutvänner. Jag inbillar mig att iaf några av dessa ständiga ibland t o m hotfulla KYC undviks från gammelbankerna genom minskad swish volym.

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget jag kan fixa med strykjärnet?

8. HCW

HCW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa en rejäl dusch i varmvatten följt av press under en bok med lämplig tyngd över.

Budgetresenär gillar detta.
  9. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fyllde på Revolut med mitt SAS MC den 2 augusti och det gick utan problem (hade missat nyheten att det skulle tas bort). Däremot inga poäng på SAS MC (den nyheten hade jag också missat. trist, men det var härligt så länge det varade).

10. hedersmannen

hedersmannen Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick hem ett metallkort från Revolut i brevlådan utan att ha beställt något...
    Någon som varit med om samma?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!