Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

kakne

Medlem
Jag har gått över, inte upplevt någon praktisk skillnad än, fyllde på med SAS MC kortet under dubbla poänghelgen och det verkar ha gått rätt som vanligt. Korten fungerar som vanligt för betalningar, har även hunnit göra någon banköverföring.
Får man fortfarande poäng när man fyller på?
 

chrisljo

Medlem
Verkar tyvärr inte erbjuda varken avgiftsfri växling eller överföring?

Det stemmer, men de har lave avgifter - som nok er en mer bærekraftig modell. Jeg betaler alt av mine svensker regninger (svenskt hus, bor i Norge) via Wise og er veldig fornøyd. Det er både mer oversiktlig og betydelig rimeligere enn bank-alternativene. Hvis du kombinerer med Curve/Revolut for veksling blir kostnadene enda lavere.
 
  • Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
237885AB-0166-43F2-A367-B4153D1597A6.jpeg


Jag fick nyss detta erbjudande och funderar faktiskt på uppgradering denna gång.

Jag behöver ett kort med en grym reseförsäkring som ersätter Plat jag alltid använt för reserelaterade köp. Ingen vits snart för en poängjägare ( :D ) med värdelösa MR. Det blir istället ett club kort för middagar och event. Revoluts Metalkort lockar som nytt resekort med 1% cashback utanför EU samt 2%+ sparat i f/x avgifter.

Min fråga är om någon av er använt Revoluts Metal försäkring sedan de uppgraderade denna med ny leverantör? Några erfarenheter med denna försäkring? Viktigast detta fungerar tillfredsställande om nu olyckan är framme.
 
Last edited:
Överväger att avsluta Revolut nu när det blir en bank men har fortfarande inte hittat liknande tjänst som erbjuder avgiftsfria SEPA-överföringar och valutaväxling men som inte är en bank också?
 

hco

Medlem
Någon mer som har problem med topup från kort? Har testat med två kreditkort utgivna från SEB Kort och ett orelaterat debit (Lunar).

Kreditkorten visar MC Securecode-sidan som uppmanar att öppna och godkänna i BankId. Men i BankId-appen finns inget att godkänna.

För Lunar går det bra att godkänna i Lunar-appen (med BankID) men Revolut säger att topup är declined.
 
Toppen