Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

mha321

Medlem
Kravet på clearing trots att det var en IBAN betalnig kom när de bytte betalnings-partner förra gången. Det är flera månader sedan. Det var samtidigt som referens-texten slutade fungera.
Revolut menar att det är en förbättring, för att man "får lov" att göra en IBAN-överföring men vad som händer i bakgrunden är att de för över uppdraget till en partner som har svenskt konto och som kan göra en traditionell svensk inter-bank-överföring. Och för att kunna det måste de uttryckligen ha clearing och konto. Eller med andra ord, en IBAN-betalning till Sverige görs utan att de använder det IBAN-nummer man måste uppge.
Precis. Vilket gör det idiotiskt att de ens ber om IBAN numret... Men framförallt så gällde väl den förändringen fler länder än Sverige? Specifikt även Norge?
 

ekf

Medlem
Jag är väl inte något jättefan av Revolut längre, om inte det framgått tidigare.

Det kom ett meddelande häromveckan att jag var tvungen att byta ut alla mina kort (med hot om att de ska sluta fungera i sommar någon gång trots lång giltighetstid) för att de ska införa några nya funktioner som de gamla korten inte stödjer… (ospecificerat vad)

Jag beställde således ett nytt kort som kom idag, noterar att det är ett ”Visa Infinite”, vad det nu innebär, samt att alla BIN-check jag testat nu säger att det är ett amerikanskt kort (mitt gamla var ”svenskt”). Får se vad det får för konsekvenser när jag brukar det på europaresan i sommar…
 

lillemannen

Medlem
Jag är väl inte något jättefan av Revolut längre, om inte det framgått tidigare.

Det kom ett meddelande häromveckan att jag var tvungen att byta ut alla mina kort (med hot om att de ska sluta fungera i sommar någon gång trots lång giltighetstid) för att de ska införa några nya funktioner som de gamla korten inte stödjer… (ospecificerat vad)

Jag beställde således ett nytt kort som kom idag, noterar att det är ett ”Visa Infinite”, vad det nu innebär, samt att alla BIN-check jag testat nu säger att det är ett amerikanskt kort (mitt gamla var ”svenskt”). Får se vad det får för konsekvenser när jag brukar det på europaresan i sommar…
Samma här. Jag tycker att detta känns märkligt att man skall byta kort hela tiden, när man har lång giltighet på det gamla.
 

airac

Medlem
Samma här. Jag tycker att detta känns märkligt att man skall byta kort hela tiden, när man har lång giltighet på det gamla.
Jag har ingen Premium eller Metal, vanlig dödlig Revolut standard. Jag har inte behövt byta mitt fysiska kort sedan jag beställde mitt första för fyra år sedan. Virtuella kortet har jag behövt byta en gång från Visa till ett mastercard för några år sedan.
 

airac

Medlem
Jag har ingen Premium eller Metal, vanlig dödlig Revolut standard. Jag har inte behövt byta mitt fysiska kort sedan jag beställde mitt första för fyra år sedan. Virtuella kortet har jag behövt byta en gång från Visa till ett mastercard för några år sedan.
Jaha, nu fick även jag ett push meddelande och mail att det är dags att byta fysiska kortet.
 

intuition

Medlem
Då var det dags för mig. Två kort ska bytas.

På plus sidan är att jag får välja "premium" designer trots att jag sagt upp premium. (säkert pga att korten som ska bytas ut är premium-design)
På minus-sidan är att allt ser ut att vara Visa kort. (Jag har ett MC och ett Visa som en extra säkerhet) I alla fall om bilderna stämmer, så ser det ut som att bara metall går att få med MC. Fast det kan ju lika gärna bara vara fel-illustrerat.
 

intuition

Medlem
...
På plus sidan är att jag får välja "premium" designer trots att jag sagt upp premium. (säkert pga att korten som ska bytas ut är premium-design)...
Jaha, där antog jag för mycket.
Jag blir visserlingen erbjuden att beställa premium-design utan kostnad och kan gå genom hela köpflödet. Det är bara det att när jag bekräftar beställningen får jag bara "Fel, försök igen senare"...
 

ekf

Medlem
Jaha, där antog jag för mycket.
Jag blir visserlingen erbjuden att beställa premium-design utan kostnad och kan gå genom hela köpflödet. Det är bara det att när jag bekräftar beställningen får jag bara "Fel, försök igen senare"...
Prova igen lite senare, jag har heller inte kvar Premium, men har nu ett nytt kort i Premiumdesign här hemma...
 
Om man inte vill bli införlivad som kund i Revolut Bank 1:a juli utan hellre byta till liknande tjänst (ej bank) som erbjuder SEPA överföringar och obegränsad växling utan valutapåslag vart vänder man sig då?

Söker och curve, lunar, n26 verkar inte vara alternativ
 
Toppen