Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jag har en del EUR på dkb.de som jag tänkte försöka få över till mitt svenska bankkonto med minimala växlingsförluster. En tanke är ju att få in det på Revolut-kortet (antar att det går med banköverföring), växla, och sedan sätta in på min svenska bank. Brukar det vara något problem med att göra så?
Jag kan tänka mig att de inte gärna ser att man gör topup med kreditkort och sedan för över, men hur håller de isär det tillvägagångssättet mot att man satt in pengar via överföring?
 

Tonton

Medlem
Jag har en del EUR på dkb.de som jag tänkte försöka få över till mitt svenska bankkonto med minimala växlingsförluster. En tanke är ju att få in det på Revolut-kortet (antar att det går med banköverföring), växla, och sedan sätta in på min svenska bank. Brukar det vara något problem med att göra så?
Jag kan tänka mig att de inte gärna ser att man gör topup med kreditkort och sedan för över, men hur håller de isär det tillvägagångssättet mot att man satt in pengar via överföring?

Off-topic för denna tråden - men om det bara är så att du smidigt vill få över EUR till SEK, så skulle jag kolla på Wise. Brukar (Brukade iaf) erbjuda konkurrenskraftiga kurser.
 

hco

Medlem
En tanke är ju att få in det på Revolut-kortet (antar att det går med banköverföring), växla, och sedan sätta in på min svenska bank.

Det går bra. En endaste gång har jag fått en fråga om syfte med överföring från Revo (när jag överförde till mig själv). Men inga problem när jag förklarade syftet.

Brukar det vara något problem med att göra så?

Som ovan. Fick fråga en gång, för ett litet större belopp. Men det gick igenom.

Jag kan tänka mig att de inte gärna ser att man gör topup med kreditkort och sedan för över, men hur håller de isär det tillvägagångssättet mot att man satt in pengar via överföring?

Rimlig tanke. Oklart. Kanske nån slags flagga?


Off-topic för denna tråden - men om det bara är så att du smidigt vill få över EUR till SEK, så skulle jag kolla på Wise. Brukar (Brukade iaf) erbjuda konkurrenskraftiga kurser.

Enig!
 

Doctor-X

Medlem
Endast två dagar kvar att bjuda in vänner till Revolut. För varje vän man bjuder in tjänar man 600kr.
Det ställs en del krav på vad den inbjudne ska göra för att man ska få sin värvningsbonus bla:
- Måste man beställa ett fysiskt kort (väljer man standard är det 80kr för frakten)
- Den inbjuden måste göra 3st separata köp á minst 50kr. Så fort man beställt det fysiska kortet kan man se kortdetaljerna i Revolut appen (funkar lika bra med ett virtuellt kort också). Det jag gjorde var att lägga in kortet i Scan&Go-appen för Coop - åkte till Coop, scannade in varor upp till 50kr, betalade i appen. Upprepade sedan samma procedur två gånger till och direkt därefter plingade det till i min app att jag fått min inbjudningsbonus på 600kr.

Jag bjöd in Mrs Doctor-X och tyckte hela proceduren ovan var rätt smidig! Passar kanon att ha varsitt Revolut i samband med resor utanför Sverige.
 

M.K

Medlem
E71CDD7E-6E04-4FE5-A018-FDED121B315F.jpeg


Allianz blir ny försäkringspartner från 1 april.

Jag läser T&C just nu och det ser riktigt starkt och seriöst ut detta! Det kan vara idé att uppgradera till Metal då barn är inkluderade med Premium men inte fru/sambo.
 

chrisljo

Medlem
«We'll now cover you for delays, cancellations and interruptions and lost baggage on domestic trips.»

Veldig positiv endring for oss nordmenn, og sannsynligvis dere svensker.
 

chrisljo

Medlem
Den gamle forsikring var ganske tydelig på at delay var på departure og slik jeg leste den ikke ville dekke missed connections. Den nye er ikke like tydelig:

2171A015-B21B-4C64-802C-ECCB5B5CF568.jpeg


Opptil 350 euro uten kvittering for 4-8 timer forsinkelse kan være gunstig for dem som har mange connecting flights i Norden om vinteren.
 

intuition

Medlem
Fick precis ett mail från revolut (utformat som ett klassiskt phising-mail, men troligen legit) om att komplettera kundinformation. Tänkte vara smart och inte klicka på länken, men ser nu att det inte går att uppge den här informationen, varken i appen eller på webben. Det jag ska komplettera är i avsnittet "Kontosyfte". Är jag blind? Eller är det upplagt så att KYC informationen finns helt separerad från appen, så man måste klicka deras tracking-länk?!
 

Homer

Medlem
Fick precis ett mail från revolut (utformat som ett klassiskt phising-mail, men troligen legit) om att komplettera kundinformation. Tänkte vara smart och inte klicka på länken, men ser nu att det inte går att uppge den här informationen, varken i appen eller på webben. Det jag ska komplettera är i avsnittet "Kontosyfte". Är jag blind? Eller är det upplagt så att KYC informationen finns helt separerad från appen, så man måste klicka deras tracking-länk?!


Det har jag också fått och har kommit fram till samma sak, dvs. ingenting.
 
Toppen