Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jag har ingen aning om vad som står på någon sida, du får poäng precis som om du köpt en korv med bröd på pressbyrån eller en hylla på Ikea. Det räcker med den infon, strunta i allt annat du läser eller hör om detta.

Anledningarna till att vi inte pratar högt om dessa saker är att något förmånligt kan försvinna. Ju mindre uppmärksamhet desto bättre av den anledningen. Det handlar inte om att hålla käften, men frågan är nog den som ställs mest på detta forum alla kategorier. När den då kommer upp på nytt så blir det extra uppmärksamhet och det vill vi undvika. Därav korta svar och försök till att inte gräva djupt i detta.
Om du inte litar på infon du får här så är det inte mycket vi kan göra åt saken. Men jag skulle nog påstå att 99,9% av expertisen på just dessa frågor på detta forum stämmer, oavsett vad du hört någon annan stans. Gör ett test och se vad som händer, skulle du helt plötsligt inte få poäng för detta är det en gigantisk nyhet här som ändrar "allt".
Tror du missuppfatta, när jag skrev sida menade jag att SAS MC sa att det var kontantuttag. Vare sig det är fel ordval av dem eller inte är väl något man kan dubbellkolla här?

Angående att gömma förmånliga grejer, så är det väl ett resultat av att folk frågar ifall ni vill tysta ner dessa? Har inte sagt att jag inte litar på folk här, utan man måste ju dubbellkolla när man sett folk säger både ja och nej. Om dessa svar uppstår så måste ju det finnas någon mer uppdaterad version till svaret alternativt om något står och ljuger.

Angående testet så kan jag väl säga att jag gjorde två mindre överföringar på totalt 5k i fredags och dessa har inte registrerats samtidigt som ett annat köp på 3k i torsdags har gjort det.
 

palmen

Moderator
Tror du missuppfatta, när jag skrev sida menade jag att SAS MC sa att det var kontantuttag. Vare sig det är fel ordval av dem eller inte är väl något man kan dubbellkolla här?
Du har alltså ringt till sas mc kundtjänst och frågat? Det är generalfel 1 av två anledningar. Dels så svarar kundtjänst generellt mer fel än rätt när man frågar om något utanför deras manus, men du gör dom också uppmärksam på detta (precis det vi inte vill göra för att hålla låg profil). Om du undrar något om dessa kort, fråga här på forumet och inte deras kundtjänst, då gör du dig själv och alla andra en stor tjänst. Svaret du fick av dom att det räknas som kontantuttag är ett bra bevis på varför du inte ska lita på deras info.

Angående att gömma förmånliga grejer, så är det väl ett resultat av att folk frågar ifall ni vill tysta ner dessa? Har inte sagt att jag inte litar på folk här, utan man måste ju dubbellkolla när man sett folk säger både ja och nej. Om dessa svar uppstår så måste ju det finnas någon mer uppdaterad version till svaret alternativt om något står och ljuger.
Det är inget vi gömmer, men man skriker inte gärna ut det över hela internet om du förstår vad jag menar. Vissa saker funkar och då gräver man inte djupare i det eller kontaktar kundtjänst.
Läs gärna första inlägget i denna tråd, finns svar på exakt det du frågor om angående Revolut.
SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Angående testet så kan jag väl säga att jag gjorde två mindre överföringar på totalt 5k i fredags och dessa har inte registrerats samtidigt som ett annat köp på 3k i torsdags har gjort det.
Bra att du gjort ett eget test, har inget hänt när en vecka passerat så är det dags att ta action. Innan dess ligger det i "det normala" för hur lång tid det tar för poäng att bli synliga.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Du har alltså ringt till sas mc kundtjänst och frågat? Det är generalfel 1 av två anledningar. Dels så svarar kundtjänst generellt mer fel än rätt när man frågar om något utanför deras manus, men du gör dom också uppmärksam på detta (precis det vi inte vill göra för att hålla låg profil). Om du undrar något om dessa kort, fråga här på forumet och inte deras kundtjänst, då gör du dig själv och alla andra en stor tjänst. Svaret du fick av dom att det räknas som kontantuttag är ett bra bevis på varför du inte ska lita på deras info.

Det är inget vi gömmer, men man skriker inte gärna ut det över hela internet om du förstår vad jag menar. Vissa saker funkar och då gräver man inte djupare i det eller kontaktar kundtjänst.
Läs gärna första inlägget i denna tråd, finns svar på exakt det du frågor om angående Revolut.
SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor


Bra att du gjort ett eget test, har inget hänt när en vecka passerat så är det dags att ta action. Innan dess ligger det i "det normala" för hur lång tid det tar för poäng att bli synliga.
Nej fel igen, appen säger Kontantuttag nu istället. Så kanske någon förändring, främst det jag ville klargöra.

Det förstår jag 100%, men det resulterar ju i att folk som försöker ha en 100%-ig DD vill ha koll och dubbellkollar fakta (framförallt sånt som inte verkar vara 100% konsensus på).

Misstänkte att dom möjligtvis har någon tidsfrist för poängregistrering men tyckte det var lite udda då det skiljde mindre än 24h på just dessa transaktioner. Därav undersöka om något hänt alternativ om det är standard.

Edit: Och självklart är man inte dum nog och berättar för företaget om grejer som är bra för oss kunder. Dom byggde systemet, jag har all rätt att utnyttja deras misstag (så länge de är lagligt ofc).
 

Berglund

Medlem
Har inte sagt att jag inte litar på folk här, utan man måste ju dubbellkolla när man sett folk säger både ja och nej. Om dessa svar uppstår så måste ju det finnas någon mer uppdaterad version till svaret alternativt om något står och ljuger.
Vänligen visa mig ett enda ställe där det står/någon säger att det räknas som kontantuttag.

Nej fel igen, appen säger Kontantuttag nu istället. Så kanske någon förändring, främst det jag ville klargöra.
Nej, det är ingen förändring. Så har det varit hela tiden. Inget har förändrats, du har fel.

Nu har flera personer talat om för dig att du har fel och att frågan kan läggas ned. Motstridig information mot vad som redan sagts här - är fel, punkt slut. Därmed kan vi sätta punkt i den frågan. Låt det vara!
 

palmen

Moderator
Nej fel igen, appen säger Kontantuttag nu istället. Så kanske någon förändring, främst det jag ville klargöra.
Vad appen säger är irrelevant, det är om man får poäng eller inte som är relevant och senaste 2-3 har man alltid fått det. Den dagen det ändras kommer vi märka det.

Det förstår jag 100%, men det resulterar ju i att folk som försöker ha en 100%-ig DD vill ha koll och dubbellkollar fakta (framförallt sånt som inte verkar vara 100% konsensus på).
Vad är DD? Förkortningar är inte alltid en fördel, enda associationen jag gör till detta är Dagens Dubbel (spel på trav), vilket jag utgår ifrån inte är vad du menar.

Misstänkte att dom möjligtvis har någon tidsfrist för poängregistrering men tyckte det var lite udda då det skiljde mindre än 24h på just dessa transaktioner. Därav undersöka om något hänt alternativ om det är standard.
Det tar olika lång tid, på samma sätt som det tar olika lång tid för köp att debiteras och inte bara reserveras. Inom en vecka ska man dock se det. Fram till dess bör man sitta lugnt i båten.

Edit: Och självklart är man inte dum nog och berättar för företaget om grejer som är bra för oss kunder. Dom byggde systemet, jag har all rätt att utnyttja deras misstag (så länge de är lagligt ofc).
Det finns många som faktiskt ringer olika företag och frågar om just dessa saker. Det är det vi menar med att inte prata högt om, ju mindre det skrivs om det och desto mindre uppmärksamhet det är, desto bättre för oss. Är också en av anledningarna till att man inte skriver några guider om detta.
 
Toppen