Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Svaret är alltid samma. Nej det blir inte ett kontantuttag men hur mycket pengar du kan sätta in har samma gränser som ett kontantuttag. Så har det varit sedan "dag 1", den dag detta ändras lär du se en stor tråd om det här på forumet. Fram till dess så pratar vi inte om detta i onödan.
     
    Fidde och hco gillar detta.
  2. WillePille

    WillePille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Orkar inte stå o gnälla, men menar du att det står "kontantuttag" från SAS MC's sida men egentligen räknas som betalning då?

    "Fram till dess så pratar vi inte om detta i onödan." OK, så man ska hålla käften ifall man inte gjort en DD på all info som postats?
     
  3. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är alltid samma svar. Exakt denna fråga är besvarad minst 30 gånger, i den här tråden och varje tråd med dubbla poäng kampanjer. Inget har ändrats, det som var rätt svar då är också rätt svar nu. Vänligen sluta fråga.
     
    aruba1 och Tonton gillar detta.
  4. WillePille

    WillePille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    haha vilken skitattityd ni har här alltså.
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ingen aning om vad som står på någon sida, du får poäng precis som om du köpt en korv med bröd på pressbyrån eller en hylla på Ikea. Det räcker med den infon, strunta i allt annat du läser eller hör om detta.

    Anledningarna till att vi inte pratar högt om dessa saker är att något förmånligt kan försvinna. Ju mindre uppmärksamhet desto bättre av den anledningen. Det handlar inte om att hålla käften, men frågan är nog den som ställs mest på detta forum alla kategorier. När den då kommer upp på nytt så blir det extra uppmärksamhet och det vill vi undvika. Därav korta svar och försök till att inte gräva djupt i detta.
    Om du inte litar på infon du får här så är det inte mycket vi kan göra åt saken. Men jag skulle nog påstå att 99,9% av expertisen på just dessa frågor på detta forum stämmer, oavsett vad du hört någon annan stans. Gör ett test och se vad som händer, skulle du helt plötsligt inte få poäng för detta är det en gigantisk nyhet här som ändrar "allt".
     
    pepzz, Robert flysas, aruba1 och 6 andra gillar detta.
  6. Jag väljer att inte ta åt mig av detta, eftersom det inte var riktat till mig, MEN… :)

    Jag vill ändå flika in och försöka förklara varför det är en smula enerverande att läsa/svara på samma återkommande frågor dag in och dag ut. När majoriteten av nya aviseringar består av något man kanske redan svarat på 20 gånger (ej överdrivet), så står man inför valet att helt enkelt ignorera frågan och kanske t.o.m. stänga av aviseringar från tråden. Konsekvensen blir isåfall att vi tappar de personer som sitter på svaren och vi backar flera steg när det gäller kompetens och erfarenhet. Det andra alternativet är att svara samma sak som alla andra gånger, med en trevlig ton, och hänvisa till tidigare inlägg. Men vi är alla människor och det går inte att sticka under stolen med att det är sjukt frustrerande att svara på frågor som redan är besvarade massvis med gånger, ibland i inlägget ovanför frågan. Det är här den ”skitattityden” som du upplever kommer in. Man kanske svarar väl kort, eller dumförklarar, frågeställaren. Samtidigt så ges ändå svaret (stor eloge till er som orkar).

    Jag är själv rätt snabb på att fråga om hjälp, och inte den flitigaste på att använda sökfunktionen. För det är alltid lättare och skönare om någon annan berättar för mig vad som är rätt och hur jag skall göra på bästa sätt.

    Jag är samtidigt också en av de personer som är less och uttråkad på att svara på samma frågor varje dag. Ett exempel. Jag, och en vän, har lagt månader av tid på att utveckla ett planeringsverktyg för Eurobonus. Sidan innehåller minimalt med ”instroduktions-text” för att komma igång, ändå är det många användare som ställer frågor som avslöjar att dom inte ens har läst hela inlägget om tjänsten innan dom klickat på ”ansökningar konto”. Lite ironiskt tycker jag.

    Jag tänker att det ofta är lite likadant här på forumet, att folk läser trådar bakifrån och därför ställa frågorna om och om igen.

    Hur som helst, det är trist att bli avsnoppad, men jag hoppas du ändå har fått en liten inblick till varför det ibland sker.
     
    Last edited: 14 Juni 2021
    Robert flysas, zippan, Tomas E och 3 andra gillar detta.
  7. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Ännu mer enerverande att hitta 6 svar samtidigt som frågan uppenbarligen raderats...

    Ett tips till ägarna av sajten BC (som kanske någon moderator kan förmedla) är att implementera någon sorts wiki-funktion (tex den som Flyertalk har).
    För den som inte ved hur det fungerar, så tillåter wiki-funktionen att medlemmar i communityn skapar och underhåller en post som ligger överst i tråden. Där kan man t.ex. samla svar på vanliga frågor och även skriva ner andra instruktioner, best-practice, do & don't, osv osv.
     
    Robert flysas gillar detta.
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Wiki funktion försökte man införa för flera år sedan men det fungerade dåligt eller inte alls. Det berodde då på forum programvaran om jag kommer ihåg rätt. Det vill försöker göra är att ha bra info i första inlägget i trådar som är sticky, men det är ett stort jobb att uppdatera och ändra dessa.
     
    intuition gillar detta.
  9. Judas kiss

    Judas kiss Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon annan som har fått förfrågan från revolut om att "clarify " varför man har fått flertalet refunds från återkommande ställen?

    "I see you have multiple card refunds from Crv X, Crv*Y , Crv*Z ,could you please clarify it."
     
  10. WillePille

    WillePille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jo det förstår jag, men jag har som sagt gjort lite sök här och där innan. Om ni som varit här ett tag märkt att en del frågor ställs lite ofta, kanske de ansvariga ska skapa en sticky eller nåt istället för att svara drygt tillbaka? Har jag fel där?

    Folk kanske frågar för att man kanske vill ha en mer "uppdaterad" vy, vissa svar kan vara gamla eller något. I det här fallet har jag sett svar som både säger ja/nej därav frågan.

    Skit får skit tycker jag helt enkelt. Istället för att svara drygt kan man väl istället vara tyst?

    edit: Jo, förstår att ibland läser inte folk, och då är det absolut deras fel och dom ska "få lite skit". Men precis som Palmen sa ovan, de har försökt med någon Wiki men då kan dom väl inte gnälla att folk frågar. För sökfunktionen är ju inte heller topnotch och då kan man inte "kräva" att folk ska ha sökt all keywords + scrollat igenom allt innan man frågar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×