Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startad av imartin, 7 Februari 2018.

  1. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är en standardformulering vid ändrade villkor, oavsett om de är till det bättre eller sämre för kunden.

    Som jag läser ändringen så går den i huvudsak ut på att de ska splitta valutakursen och avgifterna i presentationen för kunden, dvs man kommer att kunna se den verkliga växlingskursen samt hur stor avgift man (eventuellt) betalar/betalat för den växlingen. Stämmer min tolkning så är det en förbättring på det stora hela.
     
    Fidde, intuition och Berglund gillar detta.
  2. Johan Qahoush

    Johan Qahoush Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tkr att deras marknasföringstaktik ej är så optimal.

    Företag gör förändrar DAGLIGEN, men sällan skriver man vi blir ledsna om ni lämnar! Man gör ju ALLT för att göra sina kunder glada framförallt genom att SKRIVA vi är tex ”Glada, Tacksamma att ni är med oss, att man gör denna resan tillsammans, eller vi ser fram emot detta året, eller whatever. Men inte poängtera hur ledsen man blir, för mig låter det som att de VET de gör en negativ förändring för kunderna.
     
  3. Jag lägger ingen som helst vikt vid den formuleringen och tror man överanalyserar om man gör det. Det är som sagt en ganska standard formulering, som endast skall tolkas som att dom inte vill att man ska säga upp sitt kort.
     
    Fidde, hco, Martin Johansson och 1 annan gillar detta.
  4. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Nej, företag gör inte dagliga förändringar av sina villkor. Då hade du mest troligen fått många fler mail om just saker som denna.
     
    palmen och Berglund gillar detta.
  5. Johan Qahoush

    Johan Qahoush Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Inte så troligt med tanke på att jag inte får så många mail av företag alls.
    Men skulle man läsa på olika stora företag så sker du förändrar ”ofta” om det är ordet ”dagligen” du fokuserade på. :)
     
  6. Fidde

    Fidde Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Både SEB och Resurs har ju uppdaterat sina avtal och jag jag gissar att det helt enkelt var samma uppdatering från Revoluts sida, för att det lagstiftningen ändras.

    Från SEB

     
    ekf och Tonton gillar detta.
  7. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Poängen är att vid förändring av villkor (oavsett om det för kunden är en positiv eller negativ förändring) så har kunden möjlighet att välja att avsluta avtalet om kunden inte godkänner villkoren.

    De flesta företag upplyser kunden om detta. De flesta företag tycker att det är trist om kunden vill avsluta avtalet.
     
    palmen, Mattias Holmén, ekf och 1 annan gillar detta.
  8. WillePille

    WillePille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det en ny grej med att överföringar från SAS MC till Revolut nu räknas som kontantuttag? Var tidigare betalning men dom kanske ändrat det?
     
  9. Tonton

    Tonton Medlem

    Sök på "kontantuttag" här på BC så hittar du att detta har besvarats mååååånga gånger - speciellt i denna tråden.
     
    igelkotten och hco gillar detta.
  10. WillePille

    WillePille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sett olika svar, därav frågan.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×