Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

djmanosv

Medlem
Du får nog utveckla lite.

1. Var fick du betala avgift?
2. I vilken valuta fick du betala avgift?
3. I vilken valuta fyllde du på Revolut?
4. Vilket underliggande kort använde du i Curve?
5. Vilken underliggande valuta hade du i Curve?

Curve debiterar direkt avgift på 10.000 som du ser i bifogat bild.
I appen
SEK
SEK
Norwegian kort
SEK
 

djmanosv

Medlem
Curve per se är klassifierad som utlandskort. Det är inte det som är problemet.

Se mina tidigare frågeställningar, och svara på dem, så kan vi kanske hjälpa dig. (Edit: ser dina svar nu :) )

edit 2: Har du tryckt på info-knappen?
Det står att kortet är inte svensk, så de debiterar extra avgift för alla transaktioner, så kanske jag måste undvika använda curve i framtiden med revolut eller ?
 

gneken

Medlem
Det är inte så att Curve kortet anses vara brittiskt och då de lämnat EU och inte är med i EEA om jag förstår det rätt

Add money
Free

However, if you add money with a card that has not been issued within the EEA (e.g. a US-based card) or you add money with a commercial card then we may charge a small fee just to cover our costs.
 

djmanosv

Medlem
Revolut frågar mig nu om kortet är "commercial"

”I have checked this and I can see that this is is a commercial card. Due to the PSD2 directive (Payment Service Direct 2 - since 13th January 2018) topping up with an EEA issued non-commercial debit card or credit card is completely FREE. We can only charge a small fee for top-ups by cards not issued in the EEA when the user's country is other than the card's country or when the card is a business or a commercial one. In case you’ve been living under a rock, this is about to kick off!
 

Berglund

Medlem
Jag får ingen avgift. Nu är jag visserligen metallanvändare så det kan rimligen påverka något. Gränsen för vanliga gratiskortanvändare är väl 10 000 kr per rullande 30 dagar, därefter tillkommer avgift vid valutaväxlingar. Det var det som fick mig att gå över till betalt medlemskap.
 

M.K

Medlem
9B6132BC-EE63-425D-AA80-2399216F939D.jpeg


Jag provade runt samma belopp via Curve och ingen avgift, bara fyll på direkt om avgift dyker upp.

Varför gå via Curve? Kan det ha varit någon upplevd växlingsavgift från Revolut/Curve, var helg igår.
 
Toppen