Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tonton

Medlem
Hej, någon som vet hur man kommer i kontakt med Revolut? Har försökt via chat funktionen men inget svar på snart 3dar. Long story short, brukar endast använda kortet på resa och då kan det bli hög spend, har inte rest på ett tag nu och häromdan ser jag plötsligt att kortet är spärrat av någon anledning. Kommer inte åt mina pengar på kortet och inget svar på chatten. Väldigt oseriöst, kommer nog tänka mig för innan jag lägger in mer pengar på kortet. Tacksam ifall någon hade något nummer el liknande.

Revolut använder inte telefonsupport. Enbart när du vill blockera ditt konto.

Du har blivit flaggad i systemet och har åkt på KYC-review (Läs inlägg ovan - vi har diskuterat det senaste dagarna) - Just pga din historik. På länken nedan så de skrivit hur man inte ska hantera sitt konto. Väldigt likt exakt hur du beskriver att du har hanterat ditt Revolutkonto ;)

Revolut skrev:
"Revolut, as any other financial entity, is subject to financial regulations. Those include requirements to Know Your Customers (KYC), and therefore your account might be suddenly and temporarily blocked. This can take anywhere from 10 minutes to 3 days (but doesn’t usually take this long). The process of unblocking is usually really smooth. Keep in mind that using your own cards to top-up, using your Revolut card “at home” first, and not directly when you’re travelling (and, in general, keeping a “normal/common” history of transactions) will decrease the probability of being locked out.

Du kan läsa mer om det här: What to do if you have problems logging in, a blocked account or need urgent support - Feedback - Revolut Community

Du kan även skriva till dem på Twitter/Facebook för att försöka få uppmärksamhet. Det kan ta några dagar att få det fixat, men när allting väl är bekräftat och du har gett Revolut allting de behöver, så kommer de att låsa upp ditt konto igen.

Du skriver inte vad du har för konto hos Revolut - men Standardkonton har inte 24/7-support. Det har dock vi med Premium/Metal-konton.
 

ramo

Medlem
Tack för svaret, har standardkonto och förväntade mig inte svar direkt, men att det inte ska gå att kontakta på annat sätt när det har gått 3dar känns ju sådär. Använder ju kortet utomlands pga valutakonverteringen, ser egentligen ingen anledning till att använda i Sve när Amex och MC finns. Får se när dem svarar.
 
Tack för svaret, har standardkonto och förväntade mig inte svar direkt, men att det inte ska gå att kontakta på annat sätt när det har gått 3dar känns ju sådär. Använder ju kortet utomlands pga valutakonverteringen, ser egentligen ingen anledning till att använda i Sve när Amex och MC finns. Får se när dem svarar.
Jag kontaktade just Revolut I chatten och fick svar efter 10 minter.
 

bstark

Medlem
Rent generellt så hade jag velat se en liten mer hårdare review när man startar kontot - för att slippa liknande reviews senare. Däremot förstår jag att det är en svår nöt att knäcka då nuvarande marknadssituationen inte är enkelt att hantera. Man förlorar allt för mycket kunder ifall det ska krävas sådant i början. Därav att de snarare bara gör dessa reviews när deras system flaggar något som sticker ut.

Håller med om att de borde kunna göra bättre kontroller redan från början. Har läst om nån som ljög om sin ålder att de var 18 men inte var 18 år fyllda och som fick problem i senare skede. Sånt där borde de ha kunnat verifierat redan från början tycker man.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Marric

Medlem
Är det någon som har bra koll på vilka kort som ger poäng vid insättning på Revolut-kortet? Tänker på t ex Preem MC, Circle K MC och OKQ8 Visa.
 
Om det är någon här som brukar använda ”disposable cards” när dom signar upp på subscriptions, så kan jag meddela att det är aningen riskabelt.

Hos Revolut är det nämligen möjligt för företagen att debitera ditt kort även om det är avslutat/terminated, så länge företaget hävdar att det rör sig om en prenumeration.

Det är sedan upp till dig som kund att bevisa att du sagt upp prenumerationen i tid samt göra en claim på återbetalning. Processen tar 6-8 veckor.

Har du inte sagt upp prenumerationen, utan bara avslutat ditt kort, så kan du som sagt bli debiterad ändå.
 

intuition

Medlem
Om det är någon här som brukar använda ”disposable cards” när dom signar upp på subscriptions, så kan jag meddela att det är aningen riskabelt.

Hos Revolut är det nämligen möjligt för företagen att debitera ditt kort även om det är avslutat/terminated, så länge företaget hävdar att det rör sig om en prenumeration.

Det är sedan upp till dig som kund att bevisa att du sagt upp prenumerationen i tid samt göra en claim på återbetalning. Processen tar 6-8 veckor.

Har du inte sagt upp prenumerationen, utan bara avslutat ditt kort, så kan du som sagt bli debiterad ändå.

Jag kan bara säga att exakt så här är det. "Disposable cards" ger inte den säkerhet man trodde när det gäller uppsagda prenumerationer som ändå debiteras. Hände mig för någon månad sedan. För mig föll hela vinsten med dispoable card (och till viss del även med Premium-paketet) där.
 

Berglund

Medlem
Det är inte så disposable cards är tänkta att fungera. Har man tecknat en löpande betalning/prenumeration så får man faktiskt också säga upp den enligt konstens regler och inte bara tro att den förfaller av sig själv för att betalning uteblir. I dessa fall av närmast missbruk är det bra att dessa löpande betalningar fortsätter att gå igenom.
 
Det är inte så disposable cards är tänkta att fungera. Har man tecknat en löpande betalning/prenumeration så får man faktiskt också säga upp den enligt konstens regler och inte bara tro att den förfaller av sig själv för att betalning uteblir. I dessa fall av närmast missbruk är det bra att dessa löpande betalningar fortsätter att gå igenom.
Hur man än använder det så var det en nyhet för mig att ett kort som är TERMINATED kan debiteras. Tänker att det är en nyhet för många andra också.
 
Last edited:
Toppen