Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

joakgarp

Medlem
Fick igår svar från Santander att de från förra sommarn har lagt till blippfunktion och att jag kunde få ett till Mitt kort+ så nu väntar jag på det så har jag ett fräscht utlandskort, stöd för blipp utan helgpålägg och för bara 199 kr i årsavgift. Tanken var att köra Rebilla men de stänger ner sin variant i oktober.

Ser inte längre någon vinning med att köra Revolut utomlands längre så där tappar de mitt användande. Att använda Revolut här hemma ger mig inga fördelar jämfört med de fördelar jag får här hemma från våra egna kreditkort som ger cashback osv.
Såvida inte den här prisförändringen gör så att Revolut metal ökar Cashback från 0,1% i Europa till 1% för 1300 kr/år. Då kan vi diskutera.
 

Robert flysas

Moderator
Hej Robert!

Vi har pratat med tusentals av er om hur vi kan hjälpa er att få ut mer av era pengar.

Vi vet att du vill ha ett enklare sätt att hantera dina vardagliga utgifter, inte bara utomlands och att det alltid är trevligt att spara lite pengar. Därför lanserar vi nu en briljant ny design för appen som gör den mycket enklare att använda, nya Belöningar som ger dig cashback och rabatter från stora varumärken och mycket mer!

Dessutom kommer vi inom en snar framtid att uppgradera reseförsäkringen som kommer med ditt Metal-paket utan extra kostnad! Du får ett bättre skydd när du är utomlands inklusive avbokningar och borttappat bagage. Vi uppdatera dig med mer information så snart som möjligt!

Eftersom vi investerar i nya fördelar som ger dig mervärde varje dag har vi sett över din användning av våra funktioner och gjort några ändringar. Det innebär att vi har uppdaterat våra Villkor vilket du bör känna till.

De främsta ändringarna är:
  • Vi har höjt din gräns för kostnadsfria bankomatuttag från 6000 SEK till 8000 SEK per månad!
  • Att göra dig ännu tryggare genom att lägga till mer detaljerad information i villkoren om hur vi ”skyddar” dina pengar.
  • Du känner säkert till den förtvivlade känslan av att göra en betalning och sekunder senare inse att du har uppgett fel kontouppgifter. Vi har löst detta genom att göra det möjligt för vårt supportteam att upphäva felaktiga betalningar som du gör med ett Revolut-konto.
  • Du kommer kunna använda samma interbankränta för dina överföringar på vardagar. För växling under helgerna har vi ökat påslaget en aning för de större valutorna från 0,5 % till 1 % för att täcka våra risker när marknaden förändras (vilket den har gjort en del den senaste tiden). Påslaget för övriga valutor är oförändrat – se hela listan här. (Kom ihåg att du kan undvika den här avgiften helt genom att växla på vardagar.)
  • Nästan alla våra betalningstyper (såsom betalningar till Revolut-användare, inrikes överföringar, överföringar i Euro inom det gemensamma eurobetalningsområdet och andra typer av gränsöverskridande överföringar) är fortfarande kostnadsfria för Metal-kunder som du. När du gör en överföring till ett land i en annan valuta än den nationella valutan i mottagningslandet är den första överföringen varje månad kostnadsfri. Efter det lägger vi till en avgift på 35 SEK för överföringar i USD (t.ex. amerikanska dollar till Brasilien) eller 60 SEK för överföringar som inte är i USD (t.ex. brittiska pund till Brasilien). Du får alltid veta i förväg om vi lägger till en avgift för en överföring. Se all information i våra villkor.
  • Vi har inte tagit bort din mycket uppskattade Metal Cashback. Du kommer att fortsätta tjäna 0,1 % cashback i länder i Europa och 1 % utanför Europa (se den fullständiga listan med länder här). Den ändring vi har gjort är att din totala cashback kommer att motsvara högst din prenumerationsavgift (det innebär ett tak på 139,99 SEK per månad eller 1675 SEK per år).
  • Med Smartdelay får du fortfarande kostnadsfri tillgång till flygplatsloungen för dig och tre personer i ditt resesällskap om ert flyg är mer än en timme sent. Men det kostnadsfria engångspasset som ingår i Metal-paketet är inte längre tillgängligt.
  • Du får fortfarande ett kostnadsfritt Metal- och Premium-kort med din prenumeration och ett kostnadsfritt ersättningskort per år om du tappar det. Alla ytterligare Metal-kort kostar 470 SEK eller kan du beställa fler Premium-designkort för 120 SEK.
  • Vi kommer att ta bort vår concierge-funktion. Du kan fortsätta använda tjänsten till dess och vi kommer att tillhandahålla mer information om detta längre fram.
Vi har också gjort andra ändringar för att underlätta för dig. Du kan läsa allt om det i våra uppdaterade villkor.

Ändringarna börjar gälla den 12 augusti 2020 och nya gränser kommer att tillämpas nästa gång de nollställs efter det. Om du inte kontaktar oss innan det kommer vi att göra ändringarna automatiskt. Om du vill avsluta ditt Metal-paket på grund av ändringarna kan du göra det kostnadsfritt i appen. (Vi kommer att sakna dig!)

För att uppdatera appen gå till valet Prispaket under Profil > Inställningaroch välj ”Jag är inte nöjd med ändringarna på mitt paket” innan 12 augusti 2020.

Om du har frågor kan du se våra Vanliga frågor och svar eller kontakta vårt kundsupportteam i appen.



Tack för att du fortsätter att vara en del av Revolut!
 

Flyg-Arn

Medlem
Säger troligen upp mitt Metal och går ner till gratis. Blir intressant om försäkringen fortfarande ligger hos White Horse eller något annat.
 

A87

Medlem
Vilka kreditkort kan man toppa upp med och få poäng? Norwegian ger inga och sas mc ger poäng. Vet ni några andra som ger poäng?
 

Greger

Medlem
Vilka kreditkort kan man toppa upp med och få poäng? Norwegian ger inga och sas mc ger poäng. Vet ni några andra som ger poäng?

SJ MasterCard funkar men inte Komplett kortet. Gissningsvis skulle nog NC kortet också funka, samt andra kort inom SEB koncernen, med 10000/24000 kr begränsningen (eller hur?).
 

Tonton

Medlem
Tråkiga förändringar rent generellt - men jag kommer fortsätta med mitt Metal.

Det väger fortfarande upp för den omsättning jag har samt de utlandsbetalningar, som resulterar i valutaväxling, jag har varje månad.
 

hco

Medlem
Tråkigt med begränsningen på 10 kSEK/månad.

Då blir det till att jämföra med TW igen. Kanske får TW tillbaka lite växling från mig. Vi får se.
 
Toppen