Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Robert flysas

Moderator
Uppdateringar mm snart:


Hej, Robert!
De senaste fem åren har miljoner människor världen över blivit bekanta med vår särpräglade ”R”-logga och Revolut-fonten. De har gjort ett bra jobb som de är nu, men i takt med att vi mognar måste också vår varumärkesidentitet göra det.
En app för att förvalta hela din ekonomiska tillvaro, det är vårt mål. Det innebär allt från dina vardagsutgifter till valutaväxlingar, besparingar med mera. Den här varumärkesuppdateringen är ett tecken på nästa steg på den resan, och vi är glada åt att ha dig med på färden.
Vad du kommer att märka
Under de kommande månaderna ska vi introducera nya inslag i omdesignen som vi hoppas att du ska gilla. Till att börja med kommer du att märka en fräsch stil på vår ”R”-logga, ”Revolut”-loggan och fonten. De nya designinslagen kommer så småningom att hamna på de nya korten, och vi ser till att du får veta om det i god tid.
Under tiden får du gärna tala om för oss vad du tycker om vår nya design på sociala medier, @revolutapp. Vårt varumärkes- och designteam skulle uppskatta det mycket.
Revolut-teamet
 

Robert flysas

Moderator
Revolut’s kort blir nu VISA istället, såg detta nu vid beställning av ett extrakort. Se bild
50B4ED32-DD67-441C-AF51-6CC0E8FCF75F.png
 

Robert flysas

Moderator
Det har väl varit visa tidigare också?
Mitt revolut är åtminstone ett visa, vet att det sedan ändrade så att gratiskortet blev mastercard, har det också ändrats till visa?

Metal var Mastercard och gratis kortet i plast var Visa (även premium?) sen ändrade de detta också tror jag. Men Nu är alla kort VISA samt fler nyheter pågång verkar det som.
 

DrKlas

Medlem
Och mitt gratiskort är mastercard. Vilken typ av kort man får har varierat beroende både på när man beställer kortet och i vilket land man bor.
 

Robert flysas

Moderator
Det jag skrev om är att Metal blir nu VISA, de har alltid varit Mastercard. Ni som har Metal och beställer nya kort från idag får Metal Visa och inte Mastercard.
5EDD46D0-DA77-44E2-96B5-7395B359417E.png
 
Toppen