Senaste nytt

Resväska barn

Nemo

Medlem
Nästa helg (12-15 december 2019) säljer Lidl en resväska till barn. Halva priset (299kr) mot originalet ( Kids Suitcases & Bags | Kids Luggage | Trunki ). Har yttermått som faller inom handbagage. Finns i flera olika färger/mönster.

Kan för övrigt också rekommendera Trunkis BoostAPak ( Trunki Booster Seat ), en kombinerad ryggsäck och bilkudde. Den gav jag till min systerdotter i somras inför en hyrbilsvecka vid Medelhavet. Bilkudden/ryggsäcken kommer även hemma till god användning, som på restauranger eller när barnet får bilskjuts med vänners familjer.

AA2B9E34-AD6D-4E0D-AB22-E946946181D0.png
 

trekker

Medlem
Våra barn hade Trunkis när de var mindre och vi tyckte inte alls om dem. De är väldigt otympliga att transportera, både på hatthyllan på flyget och även i hyrbilen. Dessutom vill ungarna rida på den vilket gör att det tar en evighet att ta sig igenom en flygplats.
 

Gus

Medlem
Nästa helg (12-15 december 2019) säljer Lidl en resväska till barn. Halva priset (299kr) mot originalet ( Kids Suitcases & Bags | Kids Luggage | Trunki ). Har yttermått som faller inom handbagage. Finns i flera olika färger/mönster.

Kan för övrigt också rekommendera Trunkis BoostAPak ( Trunki Booster Seat ), en kombinerad ryggsäck och bilkudde. Den gav jag till min systerdotter i somras inför en hyrbilsvecka vid Medelhavet. Bilkudden/ryggsäcken kommer även hemma till god användning, som på restauranger eller när barnet får bilskjuts med vänners familjer.

Visa bifogad bild 100965

Har du någon länk till erbjudandet på Lidl, eller hur fick du nys om erbjudandet?

Trunki BoostAPak lät trevlig. Vi är på jakt efter en bilbarnstol att ha på resa och har spanat in BubbleBum men denna variant kanske också är nice. Hur stor är Trunki BoostAPak när den är i ryggsäcksläget? Kan en 4-åring bära den?


Våra barn hade Trunkis när de var mindre och vi tyckte inte alls om dem. De är väldigt otympliga att transportera, både på hatthyllan på flyget och även i hyrbilen. Dessutom vill ungarna rida på den vilket gör att det tar en evighet att ta sig igenom en flygplats.

Det är ju just det som är syftet med väskan, men visst kan hålla med om att det inte är snabbast sättet att ta sig fram.
Hur funkar det att dra barnet när barnet sitter på väskan? Detta skulle kunna bli en julklapp till 4-åringen att ha med på vår Australienresa om några veckor. Problemet är väl bara att 2-åringen kommer bli avis. Att släpa runt på två sådana där väskor verkar lite otympligt. :rolleyes: Och vi ska hyra bil och vi brukar alltid ha svårt att få plats med packningen, även när barnen har med sig små mjuka ryggsäckar.
 

Nemo

Medlem
1. Har du någon länk till erbjudandet på Lidl, eller hur fick du nys om erbjudandet?

2. Trunki BoostAPak lät trevlig. Vi är på jakt efter en bilbarnstol att ha på resa och har spanat in BubbleBum men denna variant kanske också är nice. Hur stor är Trunki BoostAPak när den är i ryggsäcksläget? Kan en 4-åring bära den?

3. Hur funkar det att dra barnet när barnet sitter på väskan? Detta skulle kunna bli en julklapp till 4-åringen att ha med på vår Australienresa om några veckor. Problemet är väl bara att 2-åringen kommer bli avis. Att släpa runt på två sådana där väskor verkar lite otympligt. :rolleyes: Och vi ska hyra bil och vi brukar alltid ha svårt att få plats med packningen, även när barnen har med sig små mjuka ryggsäckar.
1. Står i Lidl-appen, troligen även på hemsidan.
2. BoostApak är för tung för en 4-åring att bära, det blir föräldrarnas uppgift. Men eftersom den är användbar upp till 11-årsåldern, är den bärbar av en 6-7 åring och äldre. Rymmer barnets leksaker, ritblock, pennor etc. Bra begränsare också då barnet förstår att det som ryms i ryggsäcken är det han/hon kan ta med sig. Överdraget är utbytbart, finns även i Hello Kitty eller Lotus F1, något svåra att få tag på men ebay är ett tips. BoostApak är lättillgänglig på exvis Amazon.de
3. Låter jag någon som använt väskan svara på.
 

Samosaguas

Medlem
Hur funkar det att dra barnet när barnet sitter på väskan? Detta skulle kunna bli en julklapp till 4-åringen att ha med på vår Australienresa om några veckor. Problemet är väl bara att 2-åringen kommer bli avis. Att släpa runt på två sådana där väskor verkar lite otympligt. :rolleyes: Och vi ska hyra bil och vi brukar alltid ha svårt att få plats med packningen, även när barnen har med sig små mjuka ryggsäckar.
Det funkar helt ok att dra väskan med ett barn på. Man ska som sagt inte försöka komma upp i några högre farter men lugn promenad fungerar bra.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
@Gus
Jag kollar upp BoostApak för Australien men kan inte se att den är godkänd där. Så för en australienresa kanske det inte är bästa val idag (2019).
Child restraints for use in motor vehicles | Product Safety Australia och
Home | Child Car Seats - Make the safest choice
Tack att du tog dig tid att kolla upp detta :). För övrigt diggar jag verkligen att du har Lidl-appen! :) Visste inte ens om att den fanns. Lidl är min favoritmatbutik näst efter coop.se

Tack för tipset om väskorna! @Nemo :) Det finns nu bara ett fåtal väskor kvar på Lidl Sveavägen. Jag köpte den sista rosa och orangea väskan. Det blir julklapp till barnen. Dagen efter julafton åker vi till Australien, får se om vi får med oss väskorna då. Jag gillar inte att åka med alltför många kollin när man också har barnen att "släpa" på ;).

20191213_173229.jpg

20191213_174758.jpg
 
Toppen