Senaste nytt

Resturanger i New Orleans, vilken är just din favorit?

rvarttinen

Medlem
Vi tog våra beignets på Cafe Beignet, Cafe du Monde var överfullt! Gick inte att komma in..!.. dock, av vad jag förstod på lokalbefolkningen så råder det viss diskussion om vilka beignets som är att föredra; de på Cafe du Monde eller på Cafe Beignet. Hur som haver; vi har nu provat beignets och det är lite som currywurst i Berlin, det räcker med att ha testat en gång, sedan behöver man inte äta dem fler gånger ..!.. ingen kulinarisk höjdare med andra ord, i mitt tycke. :)
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Bumpar denna tråd.
Ska till New Orleans i helgen och spendera en vecka med jobb där.
Jag vill inte komma hem 100kg tyngre utan söker bra ställen utan allt friterat på menyn.
Självklart vill jag äta friterat men inte hela tiden.

@HON-II
Vi brukar ha samma smak och sett att du rekommenderade Commander Palace, men samtidigt såg jag att den halkat ner lite i rang sista tiden.
Skulle du fortf rekommendera den?
 

HON-II

Medlem
@Magnus_K
Tja, har inte varit där på ungefär ett år, men tyckte att Commander's Palace fortfarande håller stilen. De blandar fortfarande några av de bästa Sazeracs i sta'n och ligger fortfarande i topp på exempelvis Zagat-listan (två:a just nu verkar det som). Håller med "flum" att Cochon är bra, men man skall inte gå dit om man vill ha något annat än fläsk. Andra bra Créole ställen som jag tycker om och kan rekommendera är Clancy's och Boucherie. Ett bra stekhus är Mr. John's Steakhouse.
 

hagmar

Medlem
Commander's Palace och Bourbon House. Bourbon House är ett av de första restaurangerna på turistiga Bourbon Street. Underskattat!
Finns även några riktigt bra på Frenchmen Street, men kommer inte ihåg namnen. Det viktiga i New Orleans är dock att man äter creole food och hoppar över den mat som går att få i övriga USA.
 
Ska på kongress i New Orleans efter årsskiftet. Såg att senaste uppdateringen var för fem år sedan, så vad är det för restauranger som gäller idag? Tips i alla prisklasser tas tacksamt emot.
 
Toppen