Senaste nytt

Restips Valencia

Samosaguas

Medlem
Planerar sommarens resa med en 14årig badfreak till barnbarn medan brorsan är på Gothia cup början av juli. Favoritstället är Torredembarra norr om Tarragona Tyvärr är våra alternativ där fullbokade till sommaren. Valencia lockar verkligen som alternativ till det turistförstörda Barcelona.
Så ni som känner till Valencia finns det något strandnära studio/lägenhetsboende i närheten av Valencia? Gärna i rimligt prisläge?
Fö. Finns det röda hopon/off bussar i Valencia? Hans största hatobjekt är när farföräldrarna tvingar honom på en sådan
Även andra lämpliga alternativ mottages tacksamt för kommande resor med barnbarnen. De älskar resa med oss Lounger, fasttrack priorityboarding ofta business/plus mm mot när de reser med sina TUIföräldrar. Ser detta som en del i deras fostran.
Området El Cabanyal ligger precis vid stranden och där finns även en hel del trevliga restauranger. Gjorde en snabb koll på Airbnb och det finns massor med lägenheter att hyra. Prisnivån ser inte ut att vara särskilt hög.

Ett exempel: Spacious apartment walking distance of the beach - Lägenheter att hyra i València, Comunidad Valenciana, Spanien

Edit: Detta visade sig visst vara inlägg 1000 av mig :) Mot 1000 till....
 

jerixon

Medlem
Just nu i Valencia. Tar gärna emot fler tips och tackar vänligast för de som finns.
Tog tågrt från Barcelona där jag varit ett par dagar och åker hemåt på fredag.
Bor på AC Hotel Valencia by Marriot och för 50.000 poäng för 5 nätter så känns drt prisvärt. Ankom ganska sent så bara hunnit med en craft ölbar och sedan promenerat 45isch minuter från tågstationen.
Renfe funkar kanon och Turista+ klassen gick på cirka 40 euro med bokning i tisdags.
 

Benz

Medlem
Har varit nere en gång och bodde då i stadsdelen Ruzafa (eller Russafa om man så vill). Trevligt att strosa runt i och med en hel del ställen för frukost/brunch. Kan särskilt rekommendera Bluebell Coffee Roasters som hade en del gott samt en trevlig innegård. I Ruzafa finns också Mercat Ruzafa, en stormarknad likt Mercat Central som tidigare tipsats om i tråden.
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Har inte mycket tips att ge trots att jag spenderade fyra dagar där i september. Vi var mest på stranden med ungen :)
Det finns en Goiko Grill ~två kvarter från AC som är rätt bra.
 
Toppen