Restaurangtips i Västerås

Diskussion i 'Restauranger' startad av Agö, 9 Oktober 2019.

1. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kajplats 9 tyckte jag va helt ok för att va en liten stad som Västerås!
    Men då har jag också bara besökt Kajplats 9 och resturangen uppe på Djäkneberget varsin gång!

2. Bra, men absolut inte samma ambitionsnivåer som Frank.
    På den nivån finns flertalet restauranger i Västerås (tycker jag). Fördelen är väl såklart att läget är bättre om man utgår från Steam. Maten i linje med Kajplats 9 mittemot, men servicen på Pråmen är betydligt bättre (generellt).

Ska tilläggas att Frank-gruppen och Vardagsgruppen iprincip, tillsammans, äger alla centralt belägna restauranger. Några undantag finns.

3. Rickard Thörn

Rickard Thörn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill man ha en helhetsupplevelse så rekommenderar jag Franks (dock skulle jag inte gå dit ensam, utan i sällskap).
    Om man bara är ute efter bra mat så rekommenderar jag Kajplats 9.
    Har även fått rekommendationer om Nya Hattfabriken ( tämligen traditionell meny), men själv inte varit där ännu.
    Nya Hattfabriken - Let me be Frank

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra jobbat och tack för tips om Frank. Det blev en trevlig early bird-sittning ikväll med god mat och bra toppat vin (med coravin). Inte alltid man får garva med en aikare som servitör.

enlunda, Palazzi, Dreamliner och 5 andra gillar detta.
  5. Mediana

Mediana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad bra, då ska jag boka in Frank nästa gång jag är i Västerås. Maten på Steam var ju verkligen ingen höjdare.

6. Mediana

Mediana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle boka Frank nästa vecka men det är fullbokat, på en tisdag, i Coronatider, i Västerås. Så, vad är näst bäst?

7. Tror att Stephan Taylors nyöppnade ESSENCE kanske är ännu bättre. Dels fick den väl 23/25 av DN (mat och dryck fick full pott) och själv åt jag otrolig mat på hans förra restaurang.

Jag har betat av alla de bättre restaurangerna i Göteborg, och de flesta i Stockholm och Köpenhamn.
    Skulle säga att, enkom baserat på smak, bara ett par restauranger har varit bättre i Stockholm, en handfull i Köpenhamn (som jag tycker är kulinariskt överlägset i norden) och inget i Göteborg.
    Tyvärr inte haft nöjet att äta på de Michelin-prydda restaurangerna som inte ligger i nordens storstäder.

Ingen koll på öppettiderna, och det är fast 7-rätters som gäller.

Mediana och Jönsson gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    kedja, Resenären och Palazzi gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att dagen efter löning kan spela in en del i detta

10. Slipsknut

Slipsknut Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undra om NOM finns kvar?
    Ligger nere vid ån.

Jättebra mat

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!