Senaste nytt

Restaurangtips i Paris och London

ACervin

Medlem
Jag håller Dinner betydligt högre än Boloud
Håller med. Bar Boloud är för mig en blandning av fransk bistro och amerikansk hamburgerbar/steakhouse. Medan Dinner by Heston är fine dining på hög nivå. Nämnde de i samma andetag mest för att de ligger i samma hus. Men vi har alltid trivts på Bar Boloud. Deras set lunch menu eller early bird på kvällen, en Mojito och sedan en bärs eller husets vin till maten. Bra service, bra people spotting och i våra ögon prisvärd mat.
 

thsred

Medlem
Tackar för alla svar, kom precis hem.

Blev Dinner och Hedone i London.

Paris var lite svårare, de vi ville till var bokade...
 

Buffy

Medlem
L'Atelier är grymt, riktigt bra service och inte stifft, maten grymt bra såklart. Det var stor kontrast mot Pur' Jean-François Rouquette (Park Hyatt) där servicen är extremt fransk strikt, vilket också är kul att uppleva.

Kom på att jag glömde nämna Fish som är en favorit. Ligger på Rue de Seine i Saint Germain
 

thsred

Medlem
Vad tycktes om Dinner och Hedone?

Dinner - var bra (kanske inte helt wow). Beställde fläsk som de menade skulle vara lite "pink to the bone" och det var rått (alltså inte bara pink) vilket jag skickade tillbaka (fast de fortfarande hävdade att det var ok att det var så) och sedan stördes vi lite på att det var högljutt. Betalar man det man betalar och dessutom går till en 2* restaurang så vill man inte riktigt att det ska vara skränigt... Sedan så gjorde jag en liten miss på vinet (min sambo dricker inte så mycket så jag är lite begränsad till vin i glas, tycker att en flaska själv är lite för mycket (för en måltid - hemmafest är något helt annat)

Hedone - den var faktiskt riktigt bra. Bättre än Dinner (trots en mindre stjärna). Fast frågan är om det egentligen bara är för att det kanske är lite mera "svenska" smaker och inspiration. Maten här smakade bättre och var kryddad bättre (även fast han hade en viss förkärlek till skum)
 

blobloblo

Medlem
Lite fel tråd kanske, men hittar ingen bättre i forumet och frågan är inte tillräckligt bred för att skapa en tråd.

Någon som har några bra tips på fikaställen (BC-fika) i Paris. Restauranger finns det mycket skrivet om däremot, så där jag är covered. @Agö du verkar ha koll?

Gärna någon trevlig wine bar.
 
Toppen