Senaste nytt

Restaurangtips i Barcelona sökes

Lyfter tråden för 2018. Tre kollegor som vill byta snön i norrland mot lågskor och asfalt flyger ner på måndag för tre kvällar med Vueling från ARN ( t&r 674 spänn st) Vi vill besöka 1. Tapas. Har förstått att det är Cerveceria Catalana som gäller. 2. Paella och här vill jag gärna ha tips. 3. Steakhouse, tips önskas med bra köttkvalitet.

1. Tickets är stället att besöka! Drivs av Adria bröderna som förut drev El Bulli med 3 Michelin stars och den restaurang som introducerade världen för molecular gastronomy. Vid midnatt varje dygn släpps bord 2 månader fram i tiden. Dock värt att ringa eller gå förbi och fråga om någon avbokat sitt bord. En kulinarisk upplevelse! Har de inte bord så ligger deras lite mer traditionella tapas hak Bodega 1900 precis intill. Riktigt bra det också!

2. Patagonia är ett ganska populärt köttställe, åt det finare hållet men inte alls dyrt. Jag skulle däremot besöka Parilla Alfonsina, drivs av ett par från Argentina. Grym mix tallrik, chimichurri, argentinska viner och sinnes prisvärt!
 

lilly k

Medlem
Magisk fisk- och skaldjursrestaurang är Botafumiero. Jag åt dock inte paella där utan ett stort skaldjursfat med hummer, stora räkor, havskräftor och musslor. De kom in varma i en gudomlig buljong med vitt vin och vitlök. Bland det bästa jag ätit faktiskt!
 

Janne V

Medlem
Mitt starkaste tips som flyger under radarn hos de flesta.
Mont Bar.
Fantastiska rätter, smaker och drycker. Kommer besöka vid nästa tillfälle igen.
Can Cisa / Bar Brutal är helt klart värt ett besök också. Naturviner är deras specialitet.
Annars är det Bodega 1900 el. Tickets som jag är sugen på. Drivs av Adrian-släktet som tidigare är nämnt. Ligger också bredvid varandra. Bordsbokning i god tid ett måste.
 
Jag har bokat restaurang Moments ena dagen. Någon som varit där?
Ligger vid Mandarin Oriental.

Nu sitter jag och planerar inför den andra dagen. Någon som har tips?
ABaC var jag lite sugen på men det är fullbokat.. Lasarte är också fullbokat.
Tickets är fullbokat. Mont Bar är även det fullt.

Någon som har tips på något som är väldigt bra och mysigt där notan inte sticker över 1.500 SEK för mat och vin?

Hur är det om man bokar Cinc Sentits 22.00?
Står att de har öppet till 23.00. Måste man kasta i sig maten? :p
 
Last edited:
Något som har något att säga angående dessa restauranger under resan?
Alla verkar vara bra ställen om man läser runt lite.

Blanc (Mandarin Oriental)
Moments (Mandranin Oriental)
Cinc Sentits
La Carassa
 

Jim_

Medlem
Hej, är på väg till Barcelona med familjen och önskas lite tips kring restauranger och bodega som överlevt pandemin. Upptäckte ett antal ställe som vi besökt vid tidigare resor har gått omkull eller stängt på grund av pandemin.
 
Last edited:
Toppen