Senaste nytt

Restaurangtips för en helg i Göteborg

sandek

Medlem
Ja man behöver ju äta även när man är iväg själv men kanske inte drar en 23-rätters vid stans bästa ställe då, menar jag
Ja, jag föredrar helt klart att inte sitta så intimt och sådär när jag är ensam. Drömmen är ju egentligen en svinbra hotellrestaurang, där man utan problem kan sitta vid en vägg och titta på folk.

Hade nog tagit en napolitansk pizza i fönstret på Magazzino. Eller om vädret tillåter så hade jag tagit en öl och ett par smörrebröd på Oscar & Den lille.
 
Långedrags värdshus som någon skrev tidigare. Om man gillar fisk.
Bhoga - bra menyer, bra vin och trevlig personal. Om man vill sitta länge och äta.
Takbaren på Hotel Pigalle. Om det är bra väder.
 

Nilann

Medlem
Nytt besök på Sjömagasinet. Ny regi efter Wagner. Att sitta ute vid älven med ett glas Moet Imperial och äta piggvar med toppmurklor och färskpotatis i vårväder. Verkligen hög klass och fantastisk service. Vi kommer tillbaka.
 

GOTBound

Medlem
Nytt besök på Sjömagasinet. Ny regi efter Wagner. Att sitta ute vid älven med ett glas Moet Imperial och äta piggvar med toppmurklor och färskpotatis i vårväder. Verkligen hög klass och fantastisk service. Vi kommer tillbaka.
Jag har haft mina dubier kring Sjömagasinet post Wagner med helt ny management, speciellt efter deras intervjuer och visioner inför re-launchen men nu låter det som jag i alla fall får göra ett besök.
 
Uppenbarligen ett problem att få bord när man ankommer Göteborg en fredag med flygbussen från Landvetter vid 17.40 när krogarna stänger 20.30. Får nog bli gatukök. Hel eller halvspecial?
 

sembl

Medlem
Om du vill prova nykomlingar så har du Tavolo, New York inspirerad restaurang med italienskt kök. Eller Cherie-Lee, Asian fusion med kanondrinkar.

För en som bor i NYC så undrar jag vad NY inspirerad betyder? Att man serverar Brooklyn lager för 129 flaskan ? Som sagt är mest undran vad det egentligen innebär när man skriver så.

@Cristoffer Cedergren Lasse på heden med hemlagat mos. Alltid hel special med västkustsallad.
 
Toppen