Senaste nytt

Restauranger på Korfu för genuin grekisk mat?

Ponakas

Medlem
Är på Korfu sedan några dagar men när det gäller mat och dryck har ön inte riktigt levererat än, eller så har jag haft otur med val av restauranger. Och plötsligt slog tanken, det lär ju finnas reseproffs här med bra erfarenhet från denna grekiska ö...?

Önskar äta något genuint grekiskt, grillat/fisk och gott vin. Vart bör vi gå?

Kalle
 

E.K

Medlem
Tripadvisor samt Google maps brukar ge en relativt bra fingervisning.
Grekerna har en tendens att äta sent på kvällen. Går man förbi där det sitter mycket Greker så brukar det vara ett bra ställe.
 

lilydock

Medlem
Tripadvisor samt Google maps brukar ge en relativt bra fingervisning.
Grekerna har en tendens att äta sent på kvällen. Går man förbi där det sitter mycket Greker så brukar det vara ett bra ställe.
Jag skulle påstå att TripAdvisor och Google Maps är ungefär lika trovärdig som att singla slant. Möjligen kan det ge fingervisning om någon form av lägstanivå, men att tro att ”4,7” på Google maps betyder ”bra” har jag gett upp tanken om.

Särskilt i Grekland, där turisttavernorna nästan tvingar en att gå in och lägga en positiv recension på TripAdvisor...

Har tyvärr själv inte varit på Korfu, så i brist på annat får jag instämma i tipset att kolla efter ställen med många greker. Eller kanske än hellre fråga ett par. Min erfarenhet av grekiska öar är också oftast att ju billigare desto bättre (... ”genuin” mat). Det är på haken grekerna käkar när de själva turistar.
 

Ponakas

Medlem
Håller med till 100%. TripAdvisor och Google går inte att lita på alls. Har även haft oflyt med spontana val. Så jag hoppas någon här inne sitter på något gottigt.
 

NyfikenGrau

Medlem
I ”Where Chef’s eat” så finns Klimataria Klimataria Fish Restaurant | har dock inte varit där.

Och Ettore Botrini som rekommenderar den restaurangen har Etrusco på Korfu Etrusco Restaurant Corfu | Ettore Botrini kanske också värt ett försök.

Det är en bra app/bok som jag kan tipsa om för övrigt.

Klimataria ligger nära där vi kommer bo några dagar på vår bilresa till Grekland, så den ska vi absolut prova, tackar för tipset! Dock ingen egentlig fine dining som det ser ut.

Etrusco verkar vara i särklass på Korfu men ligger rätt avigt till för oss, nån som varit där och kan rekommendera den, i meningen värd en omväg?
 
Toppen