Senaste nytt

Restauranger i Manchester, UK

Cornelius

Medlem
Hur ser det ut matmässigt i Manchester nu för tiden? Någon som har några restaurangtips för (helst centrala) Manchester? Tips i alla prisklasser välkomnas.
 

Homer

Medlem
Det närmaste du kommer en Michelinstjärna är Adam Reid At The French

Gillar du indiskt finns det tusentals fast curry mile räknas som tourist trap
Akbar's och East Zeast tycker jag är bra, den sistnämnda finns på flera ställen.
 

Cornelius

Medlem
Chockerande att Manchester inte är bland världens främsta gourmetstäder... Men indiskt är bra.

Hur ser det ut i Chinatown? Är det bara LvG som gillar Wings?
 

Jönsson

Medlem
Tapas på El Gato Negro är ett säkert kort. Är själv i Manchester nu till helgen och har ett bord på Hawksmoor som är ett bättre steakhose. The French som Homer nämner sägs vara bra. Har inte haft tillfälle att testa ännu.
 

Homer

Medlem

Nicasp

Medlem
För indiskt EastZeast. Finns åtminstone två filialer centralt
Alberts Shed - ligger fint nere vid kanalen. Dock några år sedan jag var där
 

RobRoy

Medlem
Det närmaste du kommer en Michelinstjärna är Adam Reid At The French

Gillar du indiskt finns det tusentals fast curry mile räknas som tourist trap
Akbar's och East Zeast tycker jag är bra, den sistnämnda finns på flera ställen.

The curry mile... På den tiden jag bodde i Manchester hade Rusholme störst koncentration av Indiska restauranger utanför Indien. Typ 90% ägda av folk från Bangladesh.

China Town var ingenting som det pratades om, bortsett från canal street (billigt, men inte för alla).

Jag skulle personligen gå till någon av de bättre pubarna t.ex Marble Arch
 

Jönsson

Medlem
The curry mile... På den tiden jag bodde i Manchester hade Rusholme störst koncentration av Indiska restauranger utanför Indien. Typ 90% ägda av folk från Bangladesh.
The Curry Mile har stark konkurrens från Balti Triangle i södra Birmingham, som kanske är mer renodlat vad vi kallar ”indiskt”. Området har mer än 50 ”indiska” restauranger, framförallt balti houses, och staden som har över 100 balti-restauranger benämns ofta Balti Capital of the World. Birmingham kallas också Curry Capital of the UK då det finns fler indiska restauranger här än i någon annan stad. Standarden varierar från omnämnanden i Michelin (ännu ingen stjärna vad jag vet) till enklare budgetrestauranger. Även de enklare restaurangerna gör väldigt bra mat.
 
Toppen