Senaste nytt

Restaurang och bar tips i Budapest

Bibinski

Medlem
20160213_195259.jpg
csalogany 26
Här käkade jag en suverän femrätters med vinpaket plus bubbel före och efter middagen och damen åt två mellan/huvudrätter och efterrätt med tillhörande vin och bubbel före och efter middagen för 1000 kr. Personalen var super, maten ännu bättre:)
 
Rosenstein! Jag var så nöjd, att jag funderar på att åka tillbaka bara för att prova något mer på menyn. ;)

De har fått fina flera ungerska utmärkelser, men har fortfarande en mycket tilltalande prisnivå. Lonely planet har klassat den som "Top Chocie" och skriver:

Nag testade Rosenstein i går men blev inte vidare impad. Jag måste haft otur med valet av mat även fast jag bad dem välja åt mig. Förrätt gåslever med ägg sen något sönderstekt kött med smaklös sås.
image.jpeg
image.jpeg
 

oxxax

Medlem
Senaste inlägget här är tre år gammalt, och jag tänkte höra om det finns någon uppdaterad information om alla bra tips som har lämnats, eller om det kanske finns nya?
Vi håller på att ordna en tredagars svensexa i sommar, och behöver ordna ett par restauranger. Främst för middag, men kanske även för lunch.
Jag föredrar "riktig" och god mat framför fine dining där det mer är snofsigt än gott och trevligt.

Har för övrigt ett eget tips med For Sale Pub. Jag ville vända i dörren när jag klev in första gången med några vänner. Det såg sunkigt ut och med en massa lappar och visitkort på väggar och tak, och slitna menyer printade på vanligt A4 och med typ 200st alternativ gjorde inte saken bättre. Dock var maten riktigt bra och med generösa portioner, och vi provade en hel del olika saker som alla var bra. De hade även liveband och stämningen var på topp. Det kluriga är att boka bord då de gärna vill få en delbetalning cash i förskott.
 

lilydock

Medlem
Många bra tips här!

Får man halvhijacka och fråga om hotelltips... Har tidigare bott på bl.a. Corinthia i Budapest och söker likvärdigt, gärna med pool, men minst ett vettigt/bra spa. 3 dagar över Kr*sti himmelsfärd.
 

MForss

Medlem
Senaste inlägget här är tre år gammalt, och jag tänkte höra om det finns någon uppdaterad information om alla bra tips som har lämnats, eller om det kanske finns nya?
Vi håller på att ordna en tredagars svensexa i sommar, och behöver ordna ett par restauranger. Främst för middag, men kanske även för lunch.
Jag föredrar "riktig" och god mat framför fine dining där det mer är snofsigt än gott och trevligt.

Har för övrigt ett eget tips med For Sale Pub. Jag ville vända i dörren när jag klev in första gången med några vänner. Det såg sunkigt ut och med en massa lappar och visitkort på väggar och tak, och slitna menyer printade på vanligt A4 och med typ 200st alternativ gjorde inte saken bättre. Dock var maten riktigt bra och med generösa portioner, och vi provade en hel del olika saker som alla var bra. De hade även liveband och stämningen var på topp. Det kluriga är att boka bord då de gärna vill få en delbetalning cash i förskott.

Var nere med killgänget för ett par år sedan och nedan är ett par tips:

Restaurang:
TG Italiano. Tom George Italiano Bra italienare som ligger centralt. Inget fancy, men alla var väldigt nöjda!

Bors GasztroBar. Kvalitets "streetfood". Soppor, baguetter m.m. Bra lunchalternativ!

Bar: Méter Bar. Förkröksställe där man beställer drinkar på längden, därav namnet meter...
 

lilydock

Medlem
.

Är det en äkta ungersk matupplevelse man är ute efter, rekommenderar jag ett ställe som heter Torockó. Ligger lite utanför de centralaste delarna, men med Uber är all transport billig och enkel i stan. Grundläggande ungerskakunskaper rekomenderas, men tyska räcker långt, kanske t.o.m. Engelska nuförtiden. Osäker där! Du lär garanterat vara ensam turist, såvida inte någon gått vilse. :) Billigt som tusan och överjävligt gott. Tog med svärföräldrarna och hela högen förra året, 6 man totalt; förrätt, varmrätt, desert, öl & vin = 400kr... Be om att få sitta ute i trädgården! Oldest restaurant in 10th district of Budapest, Hungary – Restaurant Torockó

Tack vare ett fyra år gammalt tips här tog vi oss ut till Torockó. Tre rätter var, tre sidosallader, öl, vin, cola, vatten landade på 150kr/pp.

I tillägg tror jag inte vi behöver äta på resten av resan, haha. Sannerligen ingen fine dining, men sjukt mycket och gott. Trevlig livemusik utan att vara påträngande, enbart ungrare omkring oss. Menyn fanns nu med delar på tyska/engelska och servitrisen var mycket hjälpsam och trevlig om än på knagglig engelska.

Vi tog taxi dit, men nu knagglig spårvagn hem till Corinthia för full experience.

Tack för tipset!
 

Attachments

  • A040D4C9-DE1A-49BA-82B3-E0113EC605B5.jpeg
    A040D4C9-DE1A-49BA-82B3-E0113EC605B5.jpeg
    53,2 KB · Visningar: 592
  • D7DBD253-7AE1-4188-9690-A5E9FC7DDCF7.jpeg
    D7DBD253-7AE1-4188-9690-A5E9FC7DDCF7.jpeg
    48,9 KB · Visningar: 609
  • D121C2ED-199F-4075-818A-CF86439C3256.jpeg
    D121C2ED-199F-4075-818A-CF86439C3256.jpeg
    62 KB · Visningar: 566
  • EB0A581A-AC6A-4F1F-AFD8-F2208EF01AFF.jpeg
    EB0A581A-AC6A-4F1F-AFD8-F2208EF01AFF.jpeg
    57,5 KB · Visningar: 604

iRobert

Medlem
Tack vare ett fyra år gammalt tips här tog vi oss ut till Torockó. Tre rätter var, tre sidosallader, öl, vin, cola, vatten landade på 150kr/pp.

I tillägg tror jag inte vi behöver äta på resten av resan, haha. Sannerligen ingen fine dining, men sjukt mycket och gott. Trevlig livemusik utan att vara påträngande, enbart ungrare omkring oss. Menyn fanns nu med delar på tyska/engelska och servitrisen var mycket hjälpsam och trevlig om än på knagglig engelska.

Vi tog taxi dit, men nu knagglig spårvagn hem till Corinthia för full experience.

Tack för tipset!
Skoj! Har tyvärr tappat min koppling till Budapest och Ungern, men saknar ställen som Torockó mycket mycket! Kul att se att interiören, presentationen och inställningen inte ändrats ett jota.. :D
 
Toppen