Senaste nytt

Restaurang i Stockholm för 60-årsmiddag?!

Mark

Medlem
Ska det firas ska det firas.

- Frantzén
- Dahlgren, Matsalen

Icke för icke dessa två ställen har två stjärnor. I särklass bäst tillsammans med Esperanto.

De två första håller jag med om 100%, men Esperanto tycker jag är totalt överskattat. Ett sånt där ställe där de typ gör glass på hästtestiklar som mellanrätt och sedan måste alla ooo:a och aaa:a över hur bra det är, fast det egentligen smakade "jaha, och?", bara för att man vet att de har 2 stjärnor. Kejsarens nya kläder-varning. Tycker jag.
 

Stefan62

Medlem
Gondolen
Bra mat till rimliga priser. Vinerna är i överkant. Berätta vid bokningen att det är en 60-årsmiddag och säg att Ni vill sitta ute på "piren", vänster sida. Bäst utsikt.

Grands Veranda
Bra ställe, men ibland lite ojämnt. Kolla menyn innan Ni går dit så att det passar.

Ska det vara lite enklare och lägre prisnivå, men ändå bra, så kan jag rekommendera "Restaurang Serwito" på Regeringsgatan 77.
 

Agö

Medlem
De två första håller jag med om 100%, men Esperanto tycker jag är totalt överskattat. Ett sånt där ställe där de typ gör glass på hästtestiklar som mellanrätt och sedan måste alla ooo:a och aaa:a över hur bra det är, fast det egentligen smakade "jaha, och?", bara för att man vet att de har 2 stjärnor. Kejsarens nya kläder-varning. Tycker jag.
Intressant. Jag försöker äta varje säsong på Esperanto. Det de gör bäst är enligt min mening de otroligt rena smakerna. Det har också bara blivit bättre och bättre. Jag har fått några rätter där som håller absolut världsklass.
 

Kristofer

Medlem
De två första håller jag med om 100%, men Esperanto tycker jag är totalt överskattat. Ett sånt där ställe där de typ gör glass på hästtestiklar som mellanrätt och sedan måste alla ooo:a och aaa:a över hur bra det är, fast det egentligen smakade "jaha, och?", bara för att man vet att de har 2 stjärnor. Kejsarens nya kläder-varning. Tycker jag.

En stjärna är det väl "bara" :)
 
Toppen