Senaste nytt

Resorthotell i Costa Rica - Tankar?

Gnopps

Medlem
Jag ska åka med min fru och vår 3-åriga dotter till Costa Rica om en månad. Vi kommer dela upp två-veckors resan på 3 olika resmål och på ett av dessa vill vi bo på ett all-inclusive hotell. Prio ligger på pris, bra service & mat snarare än faciliteter och hotellstandard. Någon som har erfarenhet av hotellen nedan och vilket vi bör välja (pris för 2 vuxna inkl. skatt)?

JW Marriott - $126 (mat ingår ej)
Occidental Allegro Papagayo - $162
Barcelo Tambor Beach - $190
Riu Guanacaste - $238
Flamingo Beach - $265
Hilton Papagayo - $286

Listan är sorterad enligt Tripadvisor-värde, dvs. Tripadvisorbetyg/Pris så de högst upp borde vara de som är mest prisvärda.

Några tankar? Marriotten är nog lyxigast men med vår semesterbudget kommer vi få snåla på maten där. Är rätt sugen på Hilton-alternativet annars men undrar om det är värt merkostnaden.
 

joemume

Medlem
RIU brukar ju också ha rätt schyssta fastigheter i Västindien. Har testat bl.a RIU Negril på Jamaica ett par gånger och varit grymt nöjd.
 

TheEagle

Medlem
Har bott på Hilton Papagayo. Helt ok men har absolut bott på mycket bättre ställen. Rummen ligger utspridda över ett ganska stort område. Där man antingen kan traska eller beställa fram skjuts dit man ska. Standarden på rummen tycker jag är relativt låg. Ofta två rum i varje hus. Har man två rum är det helt ok, men annars kan det vara rätt lyhört.
Maten var helt ok. Ett antal olika resturanger att välja mellan beroende på vad man var sugen på. Snacks tillgängligt om man önskade. Dryckutbud bra. Helt ok poolområde. Stranden kanske inte så mycket att hurra för.
Extremt mycket amerikaner på hotellet. Tror det var bara var vi och en learjetpilot som var européer när vi var där i januari förra året.
Nära till flygplatsen Liberia dit bland annat UA flyger.

Andra Costa Rica tips är att besöka Arenal och bada i de varma källorna där. Hur coolt som helst. Sedan är Santa Teresa fantastiskt. Pranamar Villas and Yoga Retreat superhotell i utkanten av byn.

Ta lokalflyget eller hyr bil. Enkelt att köra men välj en SUV för guds skull.

Bilderna:
Varma källorna i Arenal.
Poolen på Hilton Papagayo.
Pranamar i Santa Teresa.
Lokalflyget.

IMG_0119.jpg IMG_0134.jpg IMG_0142.jpg IMG_0145.jpg
 
Toppen