Senaste nytt

Resor med öl

Mimer

Medlem
Stretchar denna tråd lite ikväll. Inte mycket till resa, tunnelbana och buss, men åtminstone ett högst internationellt tema på kvällens öl. Brewdog Collabfest.

20211023_201517.jpg


Började kvällen på Brewdog Kungsholmen.


20211023_201827.jpg

Kvällens meny.

20211023_211930.jpg

Det fick bli tre små smakprov här, i glaset just nu Full Circle Brewhouse Collective.

20211023_220719.jpg

Vidare med tunnelbanan till Brewdog Södermalm.

20211023_220902.jpg

Inga större skillnader i menyn men i alla fall tillräckligt många.

20211023_223402.jpg

Det fick bli tre små smakprov även här, i glaset här är Pastore Brewing Cocomera Atomica och Six Degrees North Sink the Biscoff.

20211023_211525.jpg

Sammantaget då.. Collabfest är i mitt tycke en riktigt rolig idé, Brewdog brygger öl med en massa andra bryggerier runtom i världen. Mitt enda problem med det detta är att jag kanske tycker att det mer är en hype än en garanti för riktigt god öl. Men inte desto mindre en trevlig kväll. Kanske undantaget personen som tappade öl på Södermalm som mest verkade vilja åka hem och sova...
 

squeezen

Medlem
Vad det gäller LA har jag inte hunnit med så mycket där ännu men kan ju komma med lite tankar om det man hört om och fått tips om (även om jag inte varit där).

Monkish är det som är hetast just nu vad det gäller IPA och väl värt ett besök. Har de bottle/can release kan köerna dock vara riktigt långa.

Library Alehouse som ligger vid Venice Beach har jag bara hört bra om. Prövade nu senast Venice Ale House som var helt ok, men inget speciellt. Maten uppskattades dock av övriga i sällskapet (jag fokuserade bara på öl).

Hopdoddy Burger Bar är tydligen en liten kedja med bra burgare och öl. Blev tipsad om detta utav locals i LA när jag var på Monkish för en vecka sedan, har dock inte testat ännu.

Three Weavers Brewing Company är bryggeriet närmast flygplatsen, har man lite tid över så kan det rekommenderas, skulle dock personligen inte åka en omväg för att besöka stället.

Naja's Place ligger nere vid Redondo beach, fick tips om detta men har inte besökt.

Bottle Logic och Bruery Terreux ligger i Anaheim och är hypeade men inget jag besökt. Bruery Terreux har fokus på suröl och deras brygeri ligger några kvarter bort också där man kan få annat än surt om man så önskar.
Hello, är denna relevant ännu? blir resa till LA om ett par veckor med store-bror squeezen.
Någon annan med bra tips? mest troligt blir det även ett dygn (ink en kväll) i chicago med, något tips av nån där?
 

palmen

Moderator
Hello, är denna relevant ännu? blir resa till LA om ett par veckor med store-bror squeezen.
Någon annan med bra tips? mest troligt blir det även ett dygn (ink en kväll) i chicago med, något tips av nån där?
Monkish är fortsatt mest hype, kom till Europa för första gången för typ 2 veckor sedan. Kostade typ 120-130 kronor burken tror jag. Bredvid finns även smog city.

Najas place är fortsatt bra, även om ljudvolymen kan vara hög, skulle dock inte åka omväg för att besöka.

Hopdoddy är inget speciellt, har ok öl och burgare.

Anaheim har flera bra bryggerier, ovan nämnda två och även green cheek.

I El Segundo precis söder om LAX finns några bra ställen som Three Chiefs och El Segundo Brewing.

Vad det gäller Three Weavers så har de en öl på bolaget. Jag skulle personligen åka till El Segundo istället för dit om det ska vara nära flygplatsen.

Firestone Walker Har litet experiment bryggeri som heter Propagator, ligger vid Marina del Ray och är trevligt.

Åker ni söderut mot long Beach har ni Beachwood blendery samt deras BBQ ställe bredvid, väl värda besök enligt mig.

Vid Seal Beach Har du en stor Ballast Point restaurang med soldäck och utsikt över inloppet. Är ju ett stort välkänt ölmärke och väldigt trevligt på deras terrass. Åker du ytterligare lite mer söder till Sunset Beach har du även Riip Beer Co.

I downtown finns en hel del bra ölställen och bryggerier som har barer om man nu råkar vara där.
 

squeezen

Medlem
Monkish är fortsatt mest hype, kom till Europa för första gången för typ 2 veckor sedan. Kostade typ 120-130 kronor burken tror jag. Bredvid finns även smog city.

Najas place är fortsatt bra, även om ljudvolymen kan vara hög, skulle dock inte åka omväg för att besöka.

Hopdoddy är inget speciellt, har ok öl och burgare.

Anaheim har flera bra bryggerier, ovan nämnda två och även green cheek.

I El Segundo precis söder om LAX finns några bra ställen som Three Chiefs och El Segundo Brewing.

Vad det gäller Three Weavers så har de en öl på bolaget. Jag skulle personligen åka till El Segundo istället för dit om det ska vara nära flygplatsen.

Firestone Walker Har litet experiment bryggeri som heter Propagator, ligger vid Marina del Ray och är trevligt.

Åker ni söderut mot long Beach har ni Beachwood blendery samt deras BBQ ställe bredvid, väl värda besök enligt mig.

Vid Seal Beach Har du en stor Ballast Point restaurang med soldäck och utsikt över inloppet. Är ju ett stort välkänt ölmärke och väldigt trevligt på deras terrass. Åker du ytterligare lite mer söder till Sunset Beach har du även Riip Beer Co.

I downtown finns en hel del bra ölställen och bryggerier som har barer om man nu råkar vara där.
Kung!
 

larced

Medlem
Någon annan med bra tips? mest troligt blir det även ett dygn (ink en kväll) i chicago med, något tips av nån där?

Pipeworks lilla bryggeribar "The Dojo" hade mycket gott när jag var där senast.
Revolution har både bra öl och mat.
Goose Island Brewhouse på Clybourn brukar ha gott på tap.
Och Lagunitas är alltid trevligt att besöka för både mat och öl, särskilt om man inte varit där tidigare.
 

squeezen

Medlem
Pipeworks lilla bryggeribar "The Dojo" hade mycket gott när jag var där senast.
Revolution har både bra öl och mat.
Goose Island Brewhouse på Clybourn brukar ha gott på tap.
Och Lagunitas är alltid trevligt att besöka för både mat och öl, särskilt om man inte varit där tidigare.
Tack, har du lite met detaljer (adress, eller fullt namn) på dojo och revolution? Hittar nog inte rätt på google just nu…
 

larced

Medlem
Tack, har du lite met detaljer (adress, eller fullt namn) på dojo och revolution? Hittar nog inte rätt på google just nu…

Pipeworks: 3912 W McLean Ave, Chicago, IL 60647, USA.
Dom har en liten liten bar/försäljningsbutik inne bakom bryggeriet. (Om den är öppen som vanligt i Coronatider)
Pipeworks Brewing Co.

Revolution Brewing har två ställen
Bryggeri och Taproom: 3340 N Kedzie Ave, Chicago, IL 60618, USA.
Restaurang och Brewpub: 2323 N Milwaukee Ave, Chicago, IL 60647, USA
Bra mat på Restaurangen/Brewpuben.
Visit | Revolution Brewing
 
Toppen