Senaste nytt

Resor med öl

Homer

Medlem
Skulle gissa på att det är bryggeriet som avses och inte deras bar inne i San Diego.
Stone ligger uppe i Escondido, eller rättare sagt bryggeriet ligger där.


De har ett bryggeri med Bistro&Gaden i Liberty Station också
Stone Brewing World Bistro & Gardens - Liberty Station | Stone Brewing
Där de tydligen också gör sina egna specialbrygder då och då
Stone Brewing World Bistro & Gardens - Liberty Station Spiced Unicorn Milk | December 22, 2016 | Stone Brewing
 

palmen

Moderator
Vad det gäller LA har jag inte hunnit med så mycket där ännu men kan ju komma med lite tankar om det man hört om och fått tips om (även om jag inte varit där).

Monkish är det som är hetast just nu vad det gäller IPA och väl värt ett besök. Har de bottle/can release kan köerna dock vara riktigt långa.

Library Alehouse som ligger vid Venice Beach har jag bara hört bra om. Prövade nu senast Venice Ale House som var helt ok, men inget speciellt. Maten uppskattades dock av övriga i sällskapet (jag fokuserade bara på öl).

Hopdoddy Burger Bar är tydligen en liten kedja med bra burgare och öl. Blev tipsad om detta utav locals i LA när jag var på Monkish för en vecka sedan, har dock inte testat ännu.

Three Weavers Brewing Company är bryggeriet närmast flygplatsen, har man lite tid över så kan det rekommenderas, skulle dock personligen inte åka en omväg för att besöka stället.

Naja's Place ligger nere vid Redondo beach, fick tips om detta men har inte besökt.

Bottle Logic och Bruery Terreux ligger i Anaheim och är hypeade men inget jag besökt. Bruery Terreux har fokus på suröl och deras brygeri ligger några kvarter bort också där man kan få annat än surt om man så önskar.
 

Homer

Medlem
Vad det gäller LA har jag inte hunnit med så mycket där ännu men kan ju komma med lite tankar om det man hört om och fått tips om (även om jag inte varit där).

Monkish är det som är hetast just nu vad det gäller IPA och väl värt ett besök. Har de bottle/can release kan köerna dock vara riktigt långa.

Library Alehouse som ligger vid Venice Beach har jag bara hört bra om. Prövade nu senast Venice Ale House som var helt ok, men inget speciellt. Maten uppskattades dock av övriga i sällskapet (jag fokuserade bara på öl).

Hopdoddy Burger Bar är tydligen en liten kedja med bra burgare och öl. Blev tipsad om detta utav locals i LA när jag var på Monkish för en vecka sedan, har dock inte testat ännu.

Three Weavers Brewing Company är bryggeriet närmast flygplatsen, har man lite tid över så kan det rekommenderas, skulle dock personligen inte åka en omväg för att besöka stället.

Naja's Place ligger nere vid Redondo beach, fick tips om detta men har inte besökt.

Bottle Logic och Bruery Terreux ligger i Anaheim och är hypeade men inget jag besökt. Bruery Terreux har fokus på suröl och deras brygeri ligger några kvarter bort också där man kan få annat än surt om man så önskar.

Finns massor av ställen i Long Beach, vilket som är bäst har jag ingen aning om
mest känt är troligtvis belmontbrewing
Det här stället hade massor och nya sorter varje dag Beachwood BBQ
De har en Beachwood BBQ: Hopcam så att man kan se vad som erbjuds varje dag
 

Joggi

Medlem
Skulle gissa på att det är bryggeriet som avses och inte deras bar inne i San Diego.
Stone ligger uppe i Escondido, eller rättare sagt bryggeriet ligger där.

Precis, syftade på bryggeriet i Escondido :)

Jag tar gärna emot tips om Washington och LA då jag ska dit i vår :)
Har ju fått lite tips redan av @palmen
Men allt är välkommet!

Kan tipsa om Golden Road Brewing i Los Angeles. Ligger kanske lite off i Glendale (där jag var men kanske har fler locations) men om man är i närheten så... Om man gillar IPA så testa deras Point The Way och Wolf Among Weeds ;)
 

Homer

Medlem
Trevligt folk i Australien, de gav mig ett handtag med ölen.Bentspoke Brewing Co i Canberra.

Beer.jpg
 
Jag var i San Diego för någon vecka sedan. Visst är Ballast Point inte längre någon mikrobryggeri, men jag gillar hur de experimentera med smaker.
Bryggeriet har en egen pub/restarang och det är gratis att kolla runt.
Favoriten (och vi provade ganska många!) var Habenero Sculpin. Jag är lite chiligalen och av alla chiliöl jag provat hade den här en riktig kick!
Lite OT, men har alla Untappd appen? Det är nämligen det jag använder oftast för att hitta ställen (och öl) på okända städer.
 
Toppen